PENAWAR LUKA AKIBAT DIABETES

Pernah dengar perkataan 'gangen,' tak?

Gangen ne biasanya sering dikaitkan dengan mereka yang mengalami masalah diabetes yang agak kronik. Bermaksud bacaan gula dalam darahnya tinggi dan sukar untuk dikawal, selain fungsi pankreas yang menghasilkan insuli sudah tidah dapat berfungsi dengan baik lagi bagi mengawal gula dalam darah.

Gangen ini adalah luka yang diperolehi samaada dari luaran, kulit terluka atau pun luka dalaman (,biasanya tersepak pintu pun boleh mengakibatkan gangen - dipanggil luka dalaman kerana tidak nampak luka diluar tetapi jika dibiarkan akan membengkak dan membusuk secara perlahan - lahan).

Ramai yang maklum, luka akibat diabetes sangay bahaya. Mereka yang menghidapi diabetes biasanya akan diingatkan untuk lebih berhati-hati. Ini kerana jika luka berlaku proses penyembuhannya adalah sangat lambat. Dan jika tidak bernasib baik bakteria & kuman akan mudah masuk dan luka menjadi lebih teruk.

Penawar luka akibat diabetes adalah mengawal corak pemakanan, mengamalkan penjagaan yang bersih dan teliti terhadap luka ,& anda perlukan suplimen sebagai sokongan.

Vivix adalah suplimen yang lebih mudah diserap kedaram badan kerana ia berbentuk cecair selain membantu memperbaiki sel sel yang mati atau rosak.

Vivix bukan sahaja membantu mengawal gula dalam darah, malah membantu agar nutrian yang kita ambik melalui makanan mudah diserap agar proses penyembuhan berlaku dengan lebih cepat.

Vivix juga berupaya menjadikan sel sel yang tubuh lebih baik dan sihat serta melawan kuman dan bakteria yang ada disekeliling kita dari terus menghinggap diluka.

Prosesnya pasti mengambik masa.
Tetapi ia juga bergantung bagaimana cara kita menjaga luka tersebut. Ubat doktor semestinya anda perlukan walaupun telah mengambil suplimen Vivix ne... Vivix hanya membantu menyembuhkan luka diabetes agar lebih cepat kering dan sembuh dengan lebih baik.


Anda

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM