Tuesday, 18 September 2018

CARA TURUNKAN BACAAN KOLESTROL PALING MUJARAB


Kolestrol merupakan antara pembunuh senyap bagi manusia. Wujud dalam darah tanpa disedari. Dan boleh mengakibatkan serangan jantung dan strok. Oleh itu, wajib bagi semua orang untuk mengetahui tahap kolestrol dalam darah masing-masing. Dan berusaha untuk turunkan bacaan kolestrol secara berkesan dan mujarab.

Berikut adalah CARA TURUNKAN BACAAN KOLESTROL PALING MUJARAB


  • KAWAL PEMAKANAN - secara teratur. Bukan bermaksud langsung tidak boleh mengambil makanan, tetapi MENGURANGKAN dan MENJAUHI beberapa jenis makanan atau masakan yang menyumbang kepada bacaan kolestrol yang tinggi.
         Antara MAKANAN yang wajib dikurangkan dan dijauhi adalah :-
  1.           Elakkan makanan yang diproses seperti daging burger, sosej, kentang dan sebagainya.
  2.           Jauhi makanan yang berlemak seperti kulit ayam, tongkeng ayam, sup daging, kepala                udang.
  3.           Kurangkan makanan yang dimasak dengan campuran santan.
  4.           Jauhi akanan yang dimasak mengunakan minyak secara berulang-ulang (biasanya                      peniaga yang menjual makanan bergoreng akan mengunakan minyak yang sama untuk              masakan pada hari berikutnya)

  • AMALKAN PEMAKANAN - sihat. Pemakanan sihat adalah seperti yang disarankan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) iaitu suku-suku separuh. Suku karbohidrat, suku protein dan separuh sayuran dan buahan. Ini kerana sayuran dan buahan selain memberikan vitamin dan mineral ia juga turut mengelakkan dari pengambilan lemak dan makanan berkolestrol yang tinggi.

  • AMALKAN SUPLIMEN - sihat. Pakar Nutrisi telah membuktikan selain dari amalan pemakanan yang sihat, suplimen juga turun membantu menurunkan bacaaan kolestrol dengan lebih cepat dan mujarab.
          Antara SUPLIMEN yang membantu turunkan bacaan kolestrol paling mujarab adalah:-

1. Omega Guard - Omega dikenali sebagai agen yang menyerap kolestrol dengan baik dan mujarab. Boleh klik disini untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut.

2. Vivix - Vivix merupakan kombinasi khasiat alam yang diperakui mempu melambatkan, menghalang dan mencegah dari berlakunya kerosakan sel pada tubuh manusia. Kandungannya berupaya menjadikan jantung lebih sihat dengan pengaliran darah yang lebih sempurna. Secara tidak langsun dapat menurunkan bacaan kolestrol dengan lebih baik lagi tanpa memberikan kesan sampingan pada tubuh manusia.

TESTIMONI DI BAWAH MEMBUKTIKAN KEBERKESANAN VIVIX

Bacaan kolestrol kembali normal setelah amalkan VIVIX

Doktor tak percaya bacaan kembali normal


Syukur bacaan kolestrol kurang setelah amalkan VIVIX



Hubungi Haida 013-8529039
untuk sebarang pembelian & harga yang berpatutan

Wednesday, 5 September 2018

TURUNKAN BACAAN KOLESTROL SECARA TERKAWAL

Dewasa ini terlalu banyak penyakit yang mula menyerang manusia. Baik yang muda, mahupun yang tua. Jika dahulu penyakit 3 serangkai (jantung, darah tinggu dan kencing manis) hanya dimiliki oelh orang-orang berada mahupun yang berusia. Kini semua penyakit itu dan juga KOLESTROL mula dihidapi oleh mereka yang berusia muda.

Oleh itu, Haida nak share dengan korang untuk post kali ini berkaitan dengan cara turunkan bacaan kolestrol secara terkawal. Seperti yang anda semua maklum, kolestrol adalah penyakit dalam diam. Menyerang tanpa sedar. Tak kira la korang ne bersaiz besar atau pun kecil. Tau tau kena strok je huhuu...nauzubillah.



CARA TURUNKAN BACAAN KOLESTROL SECARA TERKAWAL

  1. Kurangkan mengambil makanan berbentuk lemak. Masak lemak dan sebagainya..(kalau teringin sangat ambil lauknye sahaja). Atau jadikan makanan berlemak 2 minggu sekali atau sebulan sekali.
  2. Kurangkan mengambil makanan yang berminyak. Mungkin anda boleh beralih dari mengoreng kepada memanggang atau menggunakan Rir Frayer. (Haida lebih suka menggunakan kuali Tefal letak je ikan @ ayam atas tu tanpa minyak dan tutup)
  3. Amalkan minum air suam waktu pagi dan sebelum tidur.
  4. Amalkan makan OMEGA GUARD setiap pagi 1biji dan malam 1biji (dengan OMEGA lebih mudah untuk turunkan bacaan KOLESTROL anda....bukan Haida yang cakap, tapi doktor)
  5. Amalkan minum VIVIX sesudu kecil setiap malam (bacaan kolestrol menurun dengan lebih terkawal bila anda amalkan minum VIVIX setiap hari secara konsisten 3 botol pertama)
Itu adalah cara turunkan bacaan kolestrol secara terkawal yang lebih baik. Bacaan kolestrol turun. Badan pun lebih sihat lagi.

Jom baca TESTIMONI dibawah ini berkaitan bacaan kolestrol turun akibat dari pengambilan OMEGA & VIVIX.

Tak sangka bukan sahaja bacaan kolestrol turun, darah tinggi,
kencing manis pun turun menurun.

Alhamdulillah, bacaan kolestrol dah normal walaupun baru 1 botol Vivix

Kesihatan bertambah baik sejak mengamalkan Vivix ne..





Hubungi Haida di 013-8529039
(wasap/telegram)

PENGEDAR SHAKLEE MELAKA

Assalamualaikum semua,
Salam sejahtera.

Mesti ramai yang tercari-cari pengedar sah Shaklee kat Melaka ne kan...Senang nak berurusan dan boleh berikan konsultasi yang terbaik dalam meningkatkan tahap kesihatan anda. Jangan risau Haida ada jawapannya.Mari kenali dengan pengedar Shaklee Melaka ini.

*********************************************************************************
Maklumat Pengedar Shaklee Melaka yang terbaik ne adalah seperti berikut:-

Nama  : Haidazura Hashim (Haida Hashim)

Umur  : 33tahun

Kerjaya : Guru di Kuala Sungai Baru, Melaka

Status   : Bujang

Pengalaman bersama Shaklee : 5 tahun dah amalkan vitamin Shaklee (4 tahun mula berjinak-jinak dengan bisnes Shaklee )

Misi : Membantu lebih ramai orang sihat & menjalani kehidupan yang lebih baik

Moto : Bertekad cemarlang!

Nama group bisnes : RichUmmahLegacy (RUL)

No. ID :- 1146643

No. telefon :- 013-8529039 (wasap/telegram)

Nama Facebook :- Haida Hashim

Nama Instagran :- Haida_Hashim

Nama Blog :- Rahsia Kesihatan Sebenar (http://haidahashim.com.my)

Nama page :- Rahsia Kesiahtan Sebenar

*********************************************************************************

Haida bekerja di Melaka, walaupun berasal dari Muar, Johor tetapi tetap aktif di kedua-dua negeri. Bagi penghantaran atau C.O.D, Haida akan buat di beberapa kawasan di Melaka seperti 

  • Kuala Sungai Baru
  • Kuala Linggi
  • Masjid Tanah
  • Pengkalan Balak
  • Tanjung Bidara
  • Sungai Udang
Manakala yang lain Haida akan  menggunakan perkhidmatan poslaju Malaysia. Mencakupi seluruh negeri di Semenanjung serta Sabah, Sarawak. In shaa Allah barang yang anda pesan akan sampai dalam masa 7 ke 10 hari bekerja. Adakalanya, lebih cepat lagi jika di kawasan bandar atau pekan berhampiran.

Haida pasti kalian akan lebih selesa dengan perkhidmatan yang Haida selaku pengedar Shaklee Melaka berikan. Haida juga menawarkan konsultasi secara percuma agar pelanggan memahami produk dan kegunaannya.

Yang pasti Pengedar Shaklee Melaka ini akan berikan juga perkhidmatan 'JANA INCOME' kepada mereka yang berminat untuk tambah pendapatan. In shaa Allah yang terbaik untuk anda.

Pilih Haida sebagai Pengedar Shaklee anda.


Thursday, 12 July 2018

5 CARA BERKESAN BANGUN PAGI DENGAN BERSEMANGAT


Setiap orang mesti cara hidupnya berbezakan. Tapi apa yang membezakan orang berjaya dengan orang yang kurang berjaya melalui hari-harinya?

Orang berjaya ini, awal pagi lagi dah menunjukkan yang dia berjaya bila mampu bangun pagi dengan semangat. Bila bangun pagi dengan bersemangat ne biasanya sehariannya akan berjalan lancar dan dipermudahkan.

Jom lihat 5 cara berkesan bangun dengan bersemangat!

1. SEBELUM TIDUR MALAM, pastikan diri anda dalam keadaan bersedia untuk tidur atau definisi lain diri bersedia untuk rehat sepenuhnya.

  • tidur dalam keadaan yang bersih, dah basuh muka, basuh kaki, gosok gigi, lagi baik sekiranya anda menukar pakaian tidur agar tidur anda lebih selesa dan badan lebih segar walaupun sedang tidur. Keadaan ini akan menjamin kualiti tidur yang lebih optimom dan semestinya anda akan bangun pagi dalam keadaan yang lebih segar dan bersemangat.
2. SYUKUR
  • sambil baring ingat kembali apa yang anda perolehi hari ini, bersyukur pada setiap apa yang berlaku dengan bersangka baik pada setiap ketentuan yang telah berlaku. Senyum. Minda anda akan menyebarkan rasa syukur tersebut keseluruh anggota badan sehingga waktu anda terjaga dari tidur. Pasti bangun tidur anda akan lebih ceria dan tersenyum untuk meneruskan hari berikutnya. (sesetengah orang suka menulis, mereka menamakan buku mereka sebagai JURNAL KESYUKURAN)
3. BERTERIMA KASIH PADA DIRI SENDIRI
  • nampak macam pelik, tapi itulah hakikatnya yang perlu kita lakukan setiap hari sebelum meneruskan hari berikutnya. pernah ke berterima kasih pada diri kerana bersikap baik hari ini, memasak makanan yang enak, dapat berfikir dengan baik, dapat menjaga kesihatan diri dari bahaya. Oh! ini bukan lupa diri tetapi berterima kasih pada diri kerana berjaya menjadi muslim sejati, solat 5 waktu di awal waktu contohnya. Memuji diri kerana bersikap penyabar, bersikap suka membantu orang lain. Percayalah perkara ini boleh menaikkan semangat diri bila kita selalu berterima kasih pada diri sendiri dan sentiasa bersemangat untuk berbuat baik dan terbaik lagi pada diri sendiri.
4. MENYEBARKAN KASIH SAYANG
  • usah berkecil hati bila anda hanya sebatang kara di dunia ini. Usah berkceil hati. Tetapi kerana Allah masih sayang, dan Allah mahu kita menyebarkan kasih sayang pada yang lain. Cara paling mudah sedekahkan AL Fatehah kepada mereka yang telah meninggal dunia, hatta mereka yang meningglkan kita ketika hidup sekalipun. Jika ada pasangan, anak-anak, ibu bapa ciumlah mereka sebelum tidur. Bisikkan kata-kata cinta dan kasih sayang, walaupun mereka telah tidur. Lalu tidurlah dalam kasih sayang Ilahi. Nescaya bangun pagi akan lebih bersemangat lagi.
5. TERAPI
  • sesetengah orang melakukan terapi sebelum tidur seperti meditasi. Tapi kebanyakkan daripada kita yang busy sokmo ne kadang memang tak sempat nak buat meditasi ini. Jalan terbaik amalkan suplimen sihat yang dapat membantu anda bermeditasi dalam tidur..hehe.. Telah je Ostematrix dan B complex, in shaa Allah bantu terapi diri dengan lebih baik sepanjang anda tidur dan semestinya pagi lebih bersemangat lagi.

Ok!
Cukup dah 5 cara berkesan bangun pagi dengan lebih semangat.

Korang cuba tau.
Pasti akan merasai kesannya yang tersendiri.
~ SELAMAT MENCUBA~

HAIDA HASHIM
www.wasap.my/60138529039

Sunday, 1 July 2018

PROMOSI JULAI KEMBALI!!!



Wah!!!
Julai dah datang😘

PROMOSI!
PROMOSI!!
PROMOSI!!!

Ada apa yamg menarik tentang Julai ye?...mesti koramg pun tak sabar nak tau apa yang menarik sangat tukan...
Meh baca kat bawah ne...

Bende baik wajib Haida share dengan korang tau..
Promosi Julai...

PROMOSI JULAI!!!

1. PEMBELIAN SET YOUTH dengan BEG YG SUPER GOJESSSSS!!!

ne la beg yg gojess tu! Cantikkan😍
nah! apa lagi cepat cepat dapatkan tau...

PROMOSI JULAI!!!

2. E- VOUCHERS!
wow!!!ne memang best! Dengan setiap pendaftaran baru dan belian 100uv ke atas akan dapat 3 e-vouchers bernilai RM10 setiap satu! Besttnyeeee!!!!

Tunggu apa lagi?
Jom daftra dengan Haida. 
Watsap je no ne tau 013-8529039

PROMOSI JULAI!!!

3. PILL BOX yang sangat ekslusif !!!
Ha! yang ne korang boleh beli dengan harag RM8 je tau!!! RM8 je! bila korang buat belian sebanyak 100uv... (100uv tu contohnye bila korang beli vitamin C, vitamin E, ESP dan B complex! set cantik gitewww😘 terus boleh beli pill box yg cantik ne)

Cantikkan...


Haida Hashim
013-8529039
SID : 1146643

Pengeposan seluruh Malaysia termasuk Sabah, Sarawak. Nak HARGA POS serendah RM 5?
Cepat-cepat watsap Haida di 013-852903