Sunday, 15 October 2017

CARA TERBAIK ATASI MASALAH JERAWAT DEGIL!



Emmm....dah cuba macam-macam produk yang ada dipasaran. Tapi kulit muka masih sama juga. Jerawat masih juga naik di wajah tanpa kira masa. Huwawawa.a....duit banyak dah melayang...tapi masalaj jerawat degil masih juga tidak hilang-hilang.

Korang pernah ke mengalami masalah macam diatas?

Kalau pernah, mari Cik Haida bagitau cara terbaik atasi masalah jerawat degil ne.

Pertama korang kena tau jerawat ne buat sahaja terlihat di luar kulit muka korang. Tapi jerawat ne sebenarnya ada banyak faktor. Antaranya:-
✔ perubahan hormon @ hormon tidak stabil
✔ jangkitan kuman dan bakteria
✔ kurangnya nutrisi yang mencukupi
✔ gaya hidup yang kurang sihat
✔ persekitaran yang tidak bersih


Ne antara faktor berlakunya jerawat degil dikulit muka kita. Masalah jerawat ne bukan sahaja berlaku di kulit muka tetapi ada sesetengah orang jerawat turut tumbuh dibahagian belakang badan.

Cara terbaik atasi masalah jerawat degil ne sebenanrnya adalah anda perlu mukakan dari pemakanan yang sihat.

Sebab dari makanan ia kan masuk ke dalam tubuh badan dan segala zatnya akan membantu fungsi organ tubuh. Bila organ dalaman dapat menjalankan fungsinya dengan baik, pasti sistem dalam badan turut dapat berfungsi dengan baik. Oleh itu baru hasilnya kita dapat lihat pada kulit yang bersih dan bebas jerawat.

Eh!
Setiap hari makan kott...

Oh.
Itu maaih tidak cukup.
Anda memerlukan suplimen sebagai pelengkap nutrisi bagi tubuh anda. Dan suplimen tersebut adalah :-

✔ Vitamin C - sebagai antioksida terbaik
✔ Vitalea - multivitamin pelengkap nutrisi anda
✔ B complex - membekalkan vitamin B yang mencukupi keperluan tubuh
✔ GLA complex - bertindak dalam membantu menstabilkan hormon
✔ ESP - bantu sel sel baru tumbuh dengan lebih sihat dan baik lagi


Jika tubuh mendapat nutrisi yang lengkap dengan segala zat yang diperlukan pasti masalah jerawat degil dapat diatasi dengan baik. Malahan vitamin diatas juga turut bertindak menjaga sel sel baru agar tidak terdedah dengan radikal bebas dan persekitran yang kurang baik.

Bagaimana cara nak dapatkan suplimen tersebut?
Mudah sahaja.
Hubungi Haida di 013-8529039

Segala konsultasi percuma akan diberika dan permbelian juga boleh dibiat secara langsung bersama saya...

Semoga me

Thursday, 12 October 2017

BAGAIMANA JANA INCOME UNTUK PENUHI KEHENDAK DIRI SENDIRI



Hai semua...

Topik hari ne 'Bagaimana jana income untuk penuhi kehendak diri sendiri?'

Emm...nampak macam "ooiii....tamaknye kau...penuhi kehendak kau je..!"...."omg! Untuk diri kau sendiri je...selfish nyeee"..

Ha.ha.ha.....(mulut manusia memang macam tu. Abaikan je..ok!)

Pertama, iye la...biasa kehidupan kita selain untuk memenuhi keperluan kehidupan dengan bekerja kita juga sebenarnye memenuhi keperluan dan kehendak orang lain jugakkan. Belanja rumah untuk isteri dan anak-anak, beri duit untuk mak ayah, tolong adik beradik yang susah. Atau mungkin kita sendiri nak sedekah bagi sesiapa yang memerlukan. Itu semua sebenarnya dah memenuhi keperluan dan kehendak diri dan orang lain.

Syukur.
Masih diberi peluang.

Tapi perlu juga mengembirakan diri sendiri, iaitu dengan memenuhi kehendak diri sendiri pula.

"Alaa....mana boleh nak penuhi kehendak diri sendiri, yang ada ne pun tak mencukupi atau cukup cukup"

Senyum.
Jangan risau kawan.
Rezeki itu milik Allah. Dia yang berhak tentukan cukup atau tidak. Kita ne kena berusaha, doa dan tawakal sepenuhnya.

Bagaimana penuhi kehendak diri sendir?

1. Berlapang dada dengan setiap aturan yang Allah beri. Gaji yang diagih agihkan pada mak, anak2, dan lain lain. JANGAN MERUNGUT. - pasang niat aku lakukan ini kerana Allah Ta'ala. Allah pasti gantikan dengan yang lebih baik

2. Jana income tambahan. Wah! Cakap macam mudah je kan...huhuu...tapi kerja apa pyn memerlukan ketekunan dan ketelitian. Baru BERJAYA DENGAN BERGAYA...giteww

Ok macam ne la...
Jana income yang Cik Haida maksudkan adalah.

✔pilih bisnes yang mudah untuk diuruskan
✔modal yang rendah (ye la kalau modal pun keluar terlalu banyak sedangkan pulangan belum tentu...tak usah ler ambil risiko...kite nak jana income iaitu bagi masuk bukan nak keluarkan hehe..) Jujurnya Cik Haida bermodalkan RM79.60 sahaja untuk bisnes side income Cik Haida ne...serius tak sampai RM100 pun untuk daftar sebagai ahli sah Shaklee ne...
✔produk berkualiti, selamat (yang ne sangat penting tau...jangan hanya kerana nak untung juta-juta korang pun pakat dok jual barang yg hentah apa-apa tu. Berdosa bila kita mendatangkan mudarat ke atas orang lain - ingatan bersama)..Produk shaklee?...ofkos la dapat pensijilan Halal jadi Jakim, kelulusan dari KKM malahan dari Pertubuhan kesihatan US lagi...kualiti yang utama.
✔syarikat ygbmenyediakan rangkaian perniagaan yang terbaik. Dalam bisnes Shaklee dari produk sampai sistem pemasaran pun Shaklee dah sediakan. Cik Haida tinggal promot je, ambil order & buat order secara online pun boleh (shaklee2u) nak ke HQ atau branch pun boleh...
✔yang penting UNTUNG. Untung runcit dapat. Bonus pun dapat. Mamang masyuk la orang kata hehe...

So...amacam?
Berminat boleh la join team Cik Haida.
Kasi gegarkan akaun bank diri sendiri. Kumpul kumpul boleh buat beli apa sahaja yang sendiri suka. Takde la istilah ralat la..tak sampai hati la...kempunan la...ha.ha.ha...la

Kikiii...

Ok.
Ok.
Watsap je no Cik Haida ne ye..
013-852903

Dari A sampai Z , Cik Haida akan cuba sedaya upaya untuk bantu kalian semua jana income untuk penuhi kehendak diri sendiri.

Ishh..!
Banyak tips menarik tau.
Nak tau.
Kenala join team Cik Haida dulu ye...😅😊

MASAKKAN MELAYU KAMPUNG BARU, KUALA LUMPUR



Siapa pernah ke Kampung Baru Kuala Lumpur?

Bagi yang dah biasa tu tu mesti sangat femiliar dengan kedai makanan di area sini kan.

Ha.
Kedai yang Cik Haida pergi ne berada di Jalan Raja Muda Musa. Masuk-masuk jalan ne je akan jumpa pintu gerbang yang besar. Kawasan sini memang rata-rata adalah kedai makan. Jadi jangan heranlah kalau ke sini waktu lunch hour memang sesak.

Ok.
Kedai yang Cik Haida pergi tu sederet panjang. Kalau masuk je Jalan Jalan Raja Muda Musa ne pandang sebelah kanan. Ade tulisan besar dia tulis disitu...entah apa lupe pulak Cik Haida hehe...

Kat sini korang boleh jumpe macam-macam jenis makanan masakkan kampung. Dari masak lemak, asam pedas, kari ikan, masak sambal, sup-sup, sayur dan ulam pun ada pelbagai. Pergggh! Memang terbaik. Sampai dua tiga kali Cik Haida pusing sebab tak tau nak pilih masakan yang mana. Nampak semua sedap-sedap!....aiishh...hahaa..

Oh. Ya..kat sini pun ada juga jual ikan bakar tau. Rasanya not bad. Sedap juga. Kalau masa Cik Haida baru nak ambil ikan bakar tu masih bertimbun. Sekali pandang lagi selang 10minit dah tinggal sikit....nampakkan...memang digemari ramai!

Sambil-sambil makan tu korang akan dihiburkan dengan band nyanyian.
Ok la kan..
Santai.


Apa-apa pun yang tak tau nak makan kat makan kalau nak ke Kuala Lumpur tu...boleh la singgah sini untuk makan trngahari. Tak rugi ooo...

Kawasan ne dekat je dengan Hospital Kuala Lumpur. So jangan risau la senang nak cari.

Selamat mencuba & menjamu selera ya...

Wednesday, 11 October 2017

Menghilangkan keletihan dengan segera


Agak agak antara kaum ibu dan kaum bapa, siapa yang paling penat dan letih dalam meneruskan kerja seharian?

Ha.ha.

Ok.
Korang mesti dah ada jawapankan.

Walau apa pun jawapan yang koraang pilih, dekat sini Cik Haida cume nak share cara mengatasi keletihan dengan segera.

Mudah sahaja.

1. Sebelum tidur maafkan semua orang. Niatkan hari esok mahu lakukan pekerjaan dengan lebih baik (anggap pekerjaan mahupun kerja rumah sebagai ibadah).

2. Bangun pagi dengan ucapan syukur. Tersenyumlah. Katakan, wahai diri kau adalah insan yang hebat.

3. Mulakan hari dengan minuman bertenaga Cinch Tea + Lemon (nak campur madu pun ok, but gula tak digalakkan). Cintch tea adalah ramuan dari ekstrak daun teh yang terpilih dan terbaik yg dapat memberikan ekstra tenaga buat diri kita.

4. Bawa bekalan ESP atau pun kadikan sebagai minuman sampingan. ESP adalah minuman bersoya yang diyakini oleh pakar akan keberupayaannya mencana tenaga dari sumber protein. So badan memang tak letih kalau minum air ESP ne..sanagt sedap ooo...hehe

5. Sebelum tidur ambil 4biji Ostematrix dan telan. In shaa Allah, bangun esok lebih cergas dan selesa lagi. Hilang semua keletihan yang dialami akibat aktiviti yang penuh seharian..


Ok.
Tu je..
Selamat mencuba semua...
Nite.


Oh.
Ya.

Macam mana nak dapatkan semua Cinch Tea, ESP dan ostematrix tu?
Meh..
Watsap Cik Haida di 013-8529039...
Konsultasi percuma Cik Haida berikan. In shaa Allah.

Thursday, 5 October 2017

CARA MENGAWAL KENCING MANIS


Kencing manis atau lebih dikenali dengan nama Diabetes adalah penyakit kritikal di Malaysia. Dengan peningkatan yang banayk setiap tahun Malaysia merupakan antara negara ke-3 terbesar yang memiliki rakyat paling tinggi berpenyakit Diabetes.

Pankreas dalam tubuh merembeskan insulin yang berperanan membantu memecahkan makanan menjadi gula ringkas untuk dibawa ke sel dan tisu badan. Akibat kegagalan prankreas merembeskan insulin la yang menyebabkan kegagalan pengawalan gula dalam darah. Insulin kurang maka makanan yang dimakan ters menjadi gula lalu berkumpul didalam darah dalam jumlah yang banyak. Waktu ini memang sukar untuk mengawal penyakit kencing manis ini kecuali dengan bantuan ubat-ubatan yang dibekalkan doktor dan juga suplimen.

Selain ubatan yang dibekalkan oleh doktor, pesakit kencing manis juga perlu memainkan peranan terhadap diri sendiri. Menjaga pemakanan, melakukan aktivit sihat dan memastikan semuanya berjalan dalam skala yang telah diberikan. Selain itu, terdapat juga cara mengawal kencing manis dengan menggunakan suplimen seperti yang akan saya terangkan sebenatar lagi.


CARA MENGAWAL KENCING MANIS
........................................................................

Suplimen adalah makanan tambahan yang membantu tubuh badan mendapatkan nutrien. Nutrien yang lengkap dan mencukupi baik untuk tubuh dalam menjalankan fungsinya yang tersendiri. Cara yang terbaik adalah:-

1. B complex 

- kawal makanan yang anda makan dengan B complex. B complex berperanan memecahkan makanan menjadi gula ringkas dan membantu penyerapannya ke dalam sel dan tisu badan. Oleh itu, gula dalam darah dari makanan dayang diambil berupaya dikawal dengan baik.



2. ESP 

- merupakan protein yang diperlukan oleh tubuh untuk pembentukan sel baru yang lebih baik dan sihat. Indeks Glisemik yang rendah disertai dengan 9 asid amino dan minera yang diperlukan oleh tubuh dapat membekalkan tenaga yang lebih panjang.


3. Vivix

- merepair sel sel rosak dan memastikan sel baru lebih sihat dan terjaga dari serangan radikal bebas mahupun ancaman dari bakteria dan virus.