Kelebihan Vitamin C Shaklee


Mesti ramai yang tahu, Vitamin C sangat penting bagi tubuh badan terutama bab kecantikkan....

Tapi terlalu banyak Vitamin C yang dihasilkan sampai tak tau mana yang terbaik. Dari yang berbentuk pil sampai la kesuntikan vitaminC... Tapi kali ne Haida nak share kebaikkan Vitamin C Shaklee...

Korang tau kebaikkan Vitamin C Shaklee ne lain dari vitamin C lain yang berada dipasaran..

KEBAIKKAN VITAMIN C SHAKLEE
*********************************
- satu satunya vitamin C yang mengandungi ekstrak buah jagung, selain buah-buahan citrus. Jagung mengikut kajian mengandungi vitamin C yang kekal iaitu tidak mudah rosak walau ia direbus, dibakar atau berada pada suhu yang tinggi. Selain itu jagung juga tidak mengandungi asid seperti buahn citrus yang lain, dan jika buahan citrus diambil secara berlebihan boleh mengakibatkan sakit perut atau citi birit. Sebab itu Vitamin C Shaklee adalah dari ekstrak Jagung dan selebihnya baru buahan citrus.

- dirumus mengikut keperluan tubuh badan manusia. Manusia biasa hanya memerlukan 500mg Vitamin C setiap hari. Kandungan bagi sebiji Vitamin C Shaklee adalah 500mg, jadi kita hanya perlu mengambil sebiji vitamin C sahaja sehari...wahhh! Jimatkan!

- kalau korang perasan pada botol Vitamin C Shaklee ada tertulis 'sustained release' yang bermaksud vitamin C Shaklee ne akan dilepaskan secara berperingkat pada tubuh kita. Apabila kita mengambil Vitamin C Shaklee, setiap 4 jam vitamin ini akan dilepaskan untuk diserap kedalam tubuh. Jadi tidak akan ada istilah berlebihan pengambilan vitamin C.

- 'Bioflavonoids & Hesperidin' pula adalah bahan yang mengawal kandungan vitamin C Shaklee ini agar tidak mudah tercemar dan menjadi racun pula. Umum tahu vitamin C adalah sangat sensitif pada suhu dan persekitaran, dikeranakan itulah bahan tadi dicampurkan untuk mengawal vitamin C dari tercemar dan kehilangan khasiat sebenarnya.

Nah!
Semua yang Haida berikan berkenaan kebaikkan vitamin C Shakkee ini tiada pada vitamin C yang lain. Sebab itu, vitamin C Shaklee sangat istimewa dan benar-benar memberi kesan yang baik buat pengguna.

Nak vitamin C Shaklee?

Hubungi Haida di 013-8529039
(watsap/mesej/telegram)
Pengedar Sah Shaklee
ID 1146643



Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM