CARA MENGAWAL KENCING MANIS


Kencing manis atau lebih dikenali dengan nama Diabetes adalah penyakit kritikal di Malaysia. Dengan peningkatan yang banayk setiap tahun Malaysia merupakan antara negara ke-3 terbesar yang memiliki rakyat paling tinggi berpenyakit Diabetes.

Pankreas dalam tubuh merembeskan insulin yang berperanan membantu memecahkan makanan menjadi gula ringkas untuk dibawa ke sel dan tisu badan. Akibat kegagalan prankreas merembeskan insulin la yang menyebabkan kegagalan pengawalan gula dalam darah. Insulin kurang maka makanan yang dimakan ters menjadi gula lalu berkumpul didalam darah dalam jumlah yang banyak. Waktu ini memang sukar untuk mengawal penyakit kencing manis ini kecuali dengan bantuan ubat-ubatan yang dibekalkan doktor dan juga suplimen.

Selain ubatan yang dibekalkan oleh doktor, pesakit kencing manis juga perlu memainkan peranan terhadap diri sendiri. Menjaga pemakanan, melakukan aktivit sihat dan memastikan semuanya berjalan dalam skala yang telah diberikan. Selain itu, terdapat juga cara mengawal kencing manis dengan menggunakan suplimen seperti yang akan saya terangkan sebenatar lagi.


CARA MENGAWAL KENCING MANIS
........................................................................

Suplimen adalah makanan tambahan yang membantu tubuh badan mendapatkan nutrien. Nutrien yang lengkap dan mencukupi baik untuk tubuh dalam menjalankan fungsinya yang tersendiri. Cara yang terbaik adalah:-

1. B complex 

- kawal makanan yang anda makan dengan B complex. B complex berperanan memecahkan makanan menjadi gula ringkas dan membantu penyerapannya ke dalam sel dan tisu badan. Oleh itu, gula dalam darah dari makanan dayang diambil berupaya dikawal dengan baik.



2. ESP 

- merupakan protein yang diperlukan oleh tubuh untuk pembentukan sel baru yang lebih baik dan sihat. Indeks Glisemik yang rendah disertai dengan 9 asid amino dan minera yang diperlukan oleh tubuh dapat membekalkan tenaga yang lebih panjang.


3. Vivix

- merepair sel sel rosak dan memastikan sel baru lebih sihat dan terjaga dari serangan radikal bebas mahupun ancaman dari bakteria dan virus.


Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM