UBAT SEMBELIT PALING MUJARAB


Pandang kiri, pandang kanan. Tengok muka Ain, tepat!..

“Ko dah kenapa?....muka berkerut-kerut macam tu?”

“Ha! Aduh….aku ne macam ne la….dah tiga hari tak membuang”

“Ish…dah kenapa?....ko ada masalah perut ke?”

“Ishhh…takde la sampai masalah perut. Tapi aku ne selalu juga kena sembelit. Memang macam ne dari zaman dekat universiti. Masa sekolah dulu takde la pulak sembelit seteruk ne…”

“Maksud ko memang dari zaman dekat ‘u’ ko dah susah nak membuang?.... Ko tak pergi jumpa doktor ke?”

“Alaa….bab jumpe doktor tu yang aku malas… nanti ntah apa-apa je dia baginye aku ubat sembelit”
“Eh! Macam tu pulak….habis tu ko sembelit ne nak buat macam mana?”

“Tu la…aku pun tak tau… weh!....Bukan ko ada jual ubat ke?....takde ke ubat sembelit  yang boleh bantu aku ne?”

“Ha! Ya Allah…haahkan…lupa pula aku. Tapi aku jual bukan ubat. Aku jual suplimen la…hehe…Oh ya! Masa raya hari tu pun aku ada belikan makcik aku suplimen sembelit ne….ko boleh cube yang ne….sebab makcik aku sepanjang raya perut dia ok je. Buang air pun dah takde masalah”

“Suplimen apa tu?....ko jangan la bagi aku makan macam-macam, aku ne dah la takot nak makan ubat…huhuu”

“Hahhaa….jangan risau la…supliment ne 3 jenis je…”

“Apa yang 3 jenis tu?”

“Ok. 1 aku akan bagi ko makan Herb Lax, yang ne memang untuk clearkan perut ko yang dah membusung 3 hari tak buang-buang najis tu….”

“Ceh!...sabo je la….nak kena telah berapa biji tu?”

“Yang ne ko ambik 2biji je sebelum tidur dan minum air suam”

“ Ok. Lagi 2?”

“Yang ke 2, minuman ESP….ne ko kena bancuh sendiri, alaaa shake-shake je..lepas tu minum. ESP ne bagi melancarkan proses penghadaman ko. Supaya najis tu yang terlalu keras dan tak terallu cair. Kira ESP ne berperanan seimbangkan kandungan cecair dalam perut ko la…”

“Ooh….macam tu….lagi 1?”

“Lagi 1, Ostematrix. Oste ne selain membekalkan kalsium dan keperluan mineral yang lain, ia juga turut bantu ko mudah membuang….biasa mak-mak dalam pantang memang akan ambil Ostematrix ne…memang sangat membantu dorang atasi masalah sembelit….”

“Emmm…boleh la…aku nak try la ubat sembelit mujarab ko tu….mana tau betul-betul serasi dengan perut aku ne…”

“Boleh je….ko nak bila?”

“Ko ada stok tak?....kalau ada aku ambil kat rumah ko je la malam ne”

“Ada je stok kat rumah. Boleh malam ne ko datang ye…watsap dulu jam berapa nak datang…no aku ko ada kan”

“Koa da tukar nombor ke?...013-8529039 kan…”


“Hahahaa….mana ada. Betul la tu nombor aku…hehhe…okeh jumpe nanti malam ye”



Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM