TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

Masih ada yang tercari-cari cara terbaik untuk hilangkan bintik – bintik halus dikulit wajah anda. Ne Cik Haida nak share tips hilangkan bintik-bintik halus pada wajah.


Bintik-bntik halus biasanya banyak dibahagian dahi, pipi dan dagu


TIPS HILANGKAN BINTIK-BINTIK PADA WAJAH

1.  Skrap wajah anda 2 kali seminggu
(ye, dengan skrap wajah ia dapat menanggalkan bintk-bintik halus, daki dan juga kulit mati. Cik Haida guna skrap dari Alfafa je, hancurkan 2biji Alfafa tambah air sedikit gaul bagi likat dan tepek di kulit muka. Biarkan sampai  kering. Dah kering, perlahan-lahan gosok wajah yang di skrap tadi secara putaran. Perlahan-lahan tau, sampai terasa habuk-habuk halus akan terkeluar. Buat pada seluruh wajah. Last sekali basuh dengan air sejuk. Lap sampai kering. Anda akan dapati kulit wajah anda lebih halus dan licin, bintik-bintik halus pun semakin kurang.)


2. Minum air masak kosong secukupnya.

(air masak kosong berperanan membantu organ dalam badan menjalankan prosesnya dengan lebih baik selain, menjaga kelembapan pada lapisan kulit)

3. Amalkan makan Vitamin C, Vitamin E , ESP (soya protein) dan B complex setiap hari

(pakar pemakanan menyatakan Vitamin C, Vitamin E, ESP (soya protein) dan B complex sangat baik untuk kulit yang sihat. Ini kerana setiap vitamin ini berupaya melindungi sel dan menjadikan sel yang baru lebih baik lagi. Setiap hari tubuh mengalami kematian se dan pertumbuhan sel barul, cepat atau lambat bergantung kepada keupayaan tubuh seseorang. Dan sel mati ini akan digantikan dengan sel baru. Untuk mendapatkan sel baru yang lebih aik tubuh memerlukan vitamin yang mencukupi. Sel yang baik akan menghasilkan organ dan system tubuh yang lebih baik. So nak hilangkan bintik-bintik halus dari terus bertahta di wajah kena la amalkan vitamin C, Vitamin E, ESP dan B complex).

Tu je Tips Hilangkan Bintik-bintik halus pada wajah yang Cik Haida nak share. Disebabkan bintik-bintik halus ini adalah masalah utama Cik Haida sejak zaman sekolah, tu yang CIk Haida sendiri telah cuba atasinya dengan cara tersebut. Ternyata ianya berkesan. Sampai kawan-kawan sekolah pun tegur.

“Eh! Akak perasan kulit wajah awak dah licin la…dah tak de bintik-bintik halus lagi. Pakai apa?”


Heheee…ne yang Cik Haida suka bila kita guna dan ia berkesan. So untuk dapatkan lebih manfaatnya Cik Haida kongsikanlah dengan pembaca sekalian. Semoga turut dapat atasi masalah kulit yang ada bintik-bintik halus ne dengan cepat dan berkesan.

Nak order jugak?

Meh, hubungi Cik Haida di 013-8529039(watsap/mesej)

Comments

Popular posts from this blog

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM