TIPS ATASI RASA MENGANTUK YANG TERBAIK



Sebenarnye kita ne bila dah terlalu letih memang akan rasa mengantuk, asyik menguap dan rasa macam cepat penat dan malas.

Ye la dengan aktiviti harian, mungkin ada yang urus anak-anak, suami, isteri, uruskan diri sendiri dengan kerja, dengan kejar due date nak hantar kerja itu dan ini, memikirkan masalah anak sakit, ubu dan ayah sakit. Semuanya boleh juga mendorong kepada simptom diatas.

Jadi, cik Haida nak share sikit TIPS ATASI RASA MENANGATUK YANG TERBAIK agar anda boleh selesaikan satu persatu aktiviti dan permasalahan dalam hidup ini.


TIPS ATASI RASA MENGANTUK YANG TERBAIK.


1.  SARAPAN PAGI

  • sebenarnya sarapan pagi ne sangat-sangat membantu tubuh kita untuk memulakan aktiviti harian dengan lebih cergas dan berkualiti. Sarapan pagi membekalkan tenaga untuk permulaan hari yang baik. Contoh, sarapan pagi yang berkhasiat adalah minuman ESP dari sumber protein soya ini mampu membekalkan tenaga dan mengelakkan rasa lapar yang lebih lama pada tubuh badan kita.

2. MINUMAN BERTENAGA
  • minuman bertenaga ini membantu anda kekal cergas disetiap masa. Minuman yang Cik Haida maksudkan adalah CINCH TEA MIX. Teh hijau yang membantu meningkatkan kadar metabolisme badan ini antara lainnya mampu memberikan tenaga berpanjangan, sekali gus menghilangkan rasa mengantuk. Kalau nak tau benar-benar berkesan atau tidak, korang cuba ambil Cinch Tea Mix ne masa perjalanana yang jauh. Memang tak mengantuk dan letih la. Yang ne memang CIk Haida sendiri biasa amalkan jika perjalanan panjang seperti balik kampung di Penang dari Johor.

3. VITAMIN SIHAT
  • sebenarnya tubuh kita memerlukan vitamin sihat untuk pastikan bekalan nutrisi yang lengkap dalam tubuh. Bila tubuh mendapat nutrisi yang lengkap pasti dapat mengatasi masalah rasa mengantuk ne....Vitamin sihat yang boleh diamil adalah VITALEA, VITAMIN C, B COMPLEX.

4. SEBULAN SEKALI DAPATKAN RAWATAN DIRI
  • rawatan diri bukan bermaksud kena jumpe doktor...tapi lebih kepada releksasi diri. Korang bolej je peruntukkan 2jam sebulan untuk berurut, atau ke spa, atau bercuti, atau shopping, atau lakukan medetasi sendiri. Pasti ia turut membantu menghilangkan stress dan secara tidak langsung turut mengelakkan rasa mengantuk disetiap hari.

Selamat mencuba ya.

Ingat tubuh yang sihat, pasti tidak mudah untuk rasa mengantuk setiap hari.
Tidur yang berkualiti juga hanya akan diperolehi jika badan anda dalam keadaan yang selesa serta tanpa stress..

Oh, 
Bagaimana nak dapatkan vitamin dan minuman berkhasiat yang Cik Haida ceritakan?

meh, hubungi Cik Haida di 013-8529039

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM