SUPLIMENT SHAKLEE BAGI SIDE EFFECT PADA PENGGUNA?



Ramai sangat yang bertanya dengan Cik Haida.

“Betul ke kalau ambil suplimen ada side effect?”

“Eh! Siapalah yang bawa dakyah palsu tu kan…. Nak kena babap ne…”

Sebenarnya takde side effect pun kalau ambil suplimen ne.

CUMA pastikan suplimen yang diambil benar-benar asli, mendapat kelulusan sepenuhnya dari KKM dan dari syarikat pengeluar produk yang dah sedia kukuh. Maksudnya dah lama la syarikat keluarkan produk serta TIDAK pernah lagi ada produknya yang ditarik balik. Macam produk Shaklee, tak pernah lagi dalam sejarah ditarik balik akibat kandungan yang merbahaya atau berkaitan permasalahan lain. Bayangkan Vitalea sahaja dah masuk tahun ke 103, ne la vitamin yang mula-mula diasaskan oleh Dr Shaklee….sampai la dia buka syarikat sendiri dan hasilkan pelbagai lagi jenis vitamin dan produk kebersihan rumah.

“Habis tu ada yang cakap kalau makan suplimen, contoh suplimen untuk cantik…nanti keluar jerawat banyak, atau kalau ambil supliment nanti period jadi tak normal. Yang tu tipu la ye….?”

“Oh! Tu bukan side effect. Tu kita panggil masa tindak balas/penyesuaian tubuh badan (body adjustment). Iye la, tubuh kita ne tak pernah ambil suplimen tiba-tiba ambil so berlaku la tindak balas. Tu semuanya sebab badan terlalu lama menyimpan toksin. Bila ambil suplimen, suplimen ne bertindak untuk meneutralkan semua keadaan tubuh badan mengikut tahapnya yang sebenar. Membuang toksin yang banyak dalam badan. Membaiki semula sel sel yang rosak akibat daripada kesan radikal bebas”

“Jangan risau biasanya tindak balas ini hanya berlaku dalam tempoh masa tertentu je. Ikut tubuh badan seseorang. Ye la badan kita setiap orang tak samakan. Ada yang cepat tindak balasnya, ada yang ambil masa lama. Ada tu langsung takde kesan tindak balas apa-apa. Ha tu menunjukkan tubuh badan dia dalam keadaan yang baik”

“Oh macam tu….baru faham hehehe….dia nak repair la dulu masalah dalam tubuh kita ne kan…”

“Aaah, macam tu la. Bila dah repair baru la kesannya dapat dilihat. Contoh makan Vitamin C tumbuh jerawat, bermaksud toksin banyak tu dalam badan. Just teruskan je dan minum air yang banyak. Sebab air ne sangat diperlukan dalam membantu proses menyingkiran toksin dan juga proses organ menjalankan fungsinya. Bila kita teruskan bermaksud kita memang nak sangat bantu tubuh membuang toksin dan membaiki semula kerosakan yang berlaku. So hasilnya, kulit akan lebih cantik. Kalau yang selalu selsema pun akan dapati dah takde dah hidung berair.”

“Kalau macam tu. Ok la. Saya nak order Vitamin C, ESP, Vitamin E dan B complex…hehehe…boleh ke?”

“Eh, mesti la boleh….dah kenapa pula tak bolehnya….hahaa”

“ Hahaa…jadi tau..berapa harganya…nanti akk bagitau ye…”

“Ok…ok….watsap no akak yang ne ya…013-8529039 senang nanti nak bagi no akaun”

“Ok! Set…”

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM