CARA MEMBUAT PELABURAN BIJAK


Zaman semakin canggih dan maju ne memerlukan kita untuk sentiasa bergerak pantas, cerdik dan bijak dalam menguruskan semua hal kehidupan. Hari ini dan untuk masa depan.

Oleh itu, anda perlu tahu cara membuat pelaburan bijak dalam menjalani kehidupan di zaman sekarang ini. Tidak membebankan tetapi memerlukan kuasa tahap kesabaran dan disiplin yang tinggi.

CARA MEMBUAT PELABURAN BIJAK
.........................................................................

1-  Sediakan TABUNG untuk KECEMASAN, REWARD, PENDIDIKAN, RUMAH, EMAS.

  • setiap tabung ini LABELKAN mengikut keperluan anda. Bagi saya 5 tabung diatas sudah memadai. Caranya mudah, anda hanya peruntukkan setiap tabung dengan nilai paling sedikit RM1 untuk setiap hari ATAU RM5 ke RM20 untuk setiap minggu.
  • sesetengah orang akan masukkan kedalam tabung wang mengikut warna.
  • paksa diri konsisten menabung tanpa diusik sehingga 44 hari...selepas dari itu ia akan menjadi suatu tabiat yang menyebabkan anda akan sentiasa menabung tanpa rasa terpaksa lagi
2-  Selesaikan HUTANG 
  • ramai yang tersepit akibat hutang, jadi jalan yang terbaik adalah selesaikan hutang secepat yang mungkin. 
  • Jangan mengeluh tak cukup duit, tapi selalu la berdoa dan berusaha untuk cukupkan duit tersebut. Bila kita usaha pasti Allah bantukan.
  • selesaikan hutang yang punya tempoh yang pendek dahulu...sambil terus membayar hutang yang lain. Anda boleh lebihkan sedikit bayaran , contohnya seperti saya kereta bayaran bulanan RM645,..tapi saya akan cuba bayar RM700 sebulan. Lagi banyak kita boleh bayar langi singkat tempoh hutang tersebut.
3-  Buat kerja sampingan atau TAMBAH PENDAPATAN
  • anda boleh lakukan 2 pekerjaan, seperti pagi ke ofis bekerja dan malam jual burger. Contoh. Itu contoh yang boleh anda lakukan...
  • Jika tidak, macam wanita kebanyaknya selepas kerja perlu menjalankan tanggungjawab terhadap keluarga pula. Memasak, membasuh dan tugasan lain terhadap anak-anak dah suami. Jangan risau, sekarang ne dunia tanpa sempadan membolehkan anda membuat pelaburan bijak di mana-mana sahaja.
  • Anda boleh melakukan perniagaan seperti bisnes Shaklee. Perniagaan ini hanya memerlukan anda berkongsi kebaikkan produk, sambil menjaga kesihatan diri sendiri dan keluarga. Bila dah guna so boleh la kongsikan kebaikkannya dengan rakan yang lain. Sambil-sambil berniaga dapatlah untung runcit, dan bonus setiap pertengahan bulan. Silap hari ulan boleh dapat insentif lima bintang...wowwww! memang menarik la...

Siapa yang nakkkk sangat membuat pelaburan bijak ne boleh la join Cik Haida.
Hubungi Cik Haida di 013-8529039

Untung buat kerja sampingan ne boleh juga buat tambah bayar ansuran bulanan kereta atau rumah ataupun pinjaman yang lain. Lagi cepat bayar hutang, lagi cepatlah kita dapat keluar dari permasalahan kewangan ne....

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM