3 CARA BERKESAN ELAK KULIT SENSITIF TERHADAP BAHAN PENCUCI



Manusia ne ada pelbagai tahap kesihatannya.  Ada dalam kalangan kita yang mengalami masalah kulit sensitive terhadap bahan pencuci, terutamanya sabun pencuci pinggan tak ketinggalan juga yang sensitive dengan sabun basuh baju dan sabun mandi.

Akibatnya mereka yang berkulit sensitive ini akan mengalami keradangan pada kulit. Contonhya, kulit menjadi kering, mengelupas, kemerahan, rasa tegang, dan tidak selesa. Ada juga yang mengalami kegatalan pada kulit. Semua ni sangat menyiksakan. Menyulitkan kerja harian, malah menjadikan aktiviti yang dilakukan tidak seronok akibat keradangan dan kerap kali mendatangkan mood yang kurang baik.

Ok.

Mari lihat 3 cara berkesan elak kulit sensitive terhadap bahan pencuci.

1.    Tukar semua bahan pencuci yang ada dirumah anda.
  •   – oh! Jangan la menangis…..ini kerana bahan pencuci yang berada dipasaran kebanyakkannya mengandungi bahan kimia yang tinggi. Usah risau , anda boleh dapatkan SET PENJAGAAN RUMAH atau Home Care yang dijamin 100% dari sumber tumbuhan semulajadi. Set Penjagaan Rumah ini sangat berkesan elak kulit sensitive terhadap bahan pencuci. Tak caya, cubalah. Anda akan dapati tiada lagi alahan ketika atau selepas anda lakukan cucian. Malah anak anda atau ahli keluarga yang da eczema juga akan merasai perbezaannya. Ya! Semakin kurang rasa kegatalan pada kulit dan ekzemanya tidak lagi seteruk yang dulu.
Home care ini ternyata berkesan 
elak kulit sensitif terhadap bahan pencuci biasa, 
bebas bahan kimia, bebas paraben


2.    Amalkan Vitamin C dan Nutriferon sebagai perisai utama 
       anda. 
  • – Dua vitamin ini bantu tubuh anda perkuatkan kembali Sistem Pertahanan badan. Sistem pertahanan badan yang kurang adalah antara penyebab kulit sensitive. Guna la selama 2 minggu anda akan mulai rasa kesannya. Dan juga tahap kesihatan anda semakin bertambah baik. Tak risau dah bila anda yang turut alergik dengan habuk sebabnya Vitamin C dan Nutriferon ini sangat berkesan elak kulit sensitive.
          
Vitamin C dan Nutriferon yang membantu elak kulit sensitif dari dalaman


3.  Gunakan krim Herbal Blend 
  • – Krim ini berfungsi untuk mengurangkan keradangan akibat sensitive dengan bahan pencuci. Mengurangkan rasa kering pada kulit, mengelakkan kulit mengelupas dengan lebih teruk dan sangat selamat digunakan termasuk penggunaan terhadap bayi.


Nah!

Cukup 3 cara berkesan elak kulit sensitive terhadap bahan pencuci. Ketiga-tiganya diperlukan untuk luaran dan dalaman diri kita. Biar ada perlindungan luar dan dalam, baru betul betul berksan elak kulit sensitive terhadap bahan pencuci. Lepas ne dah tak perlu risau lagi dengan keadaan kulit anda apabila anda amalkan 3 cara ini. Semoga bermanfaat ya.

Sesiapa yang berhasrat untuk atasi masalah klit sensitif terhadap bahan pencuci ne, boleh la hubungi CIk Haida di 013-8529039 (watsap /mesej).


Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM