ELAK OSTEOPORASIS DALAM DIRI WANITA

Osteoporasis adalah penyakit kerapuhan tulang yang diakibatkan oleh kekurangan kalsium dalam pembinaan isipada tulang yang kuat dan baik. Ia sering terjadi keatas wanita terutamanya yang telah meningkat usia.

Kalsium membentuk tulang bukan dalam masa sehari dua mahupun sebulan dua. Tapi dalam jangka masa yang lama. Sebab itu wanita terutamanya sangatbdisarankan mengambil kalsium setiap hari.

Kalsium boleh diambil dari pelbagai sumber. Antaranya dari susu, bahan tenusu, atau makanan dari susu. Juga suplimen yang khusus untuk kalsium. Dengan ini ia dapat membantu wanita memastikan kalsium dalam tubuh sentiasa cukup.

Tetapi ramai dalam kalangan wanita yang tidak mengemari minuman atau makanan dari bahan susu dan tenusu. Berbau loya katanya... Tidak mengapa. Ada pelbagai cara lagi untuk mendapatkan kalsium. Antaranya dengan mengambil suplimen berasaskan kalsium.

Ostemetrix adalah ramuan khas untuk mebekalkan kalsium kepada tubuh kita. 4biji sehari memadai untuk keperluan harian kita. Dengan ini tubuh akan sentiasa mendapat bekalan kalsium yang mencukupi. Dan dapat mengelakkan masalah penyakit osteoporasis walaupun untuk tempoh 20 tahun akan datang.

Bersediakah anda untuk tempoh 20 tahun akan datang? Mahukah anda kelihatan membongkok ketika diusia senja atau masih dalam awal 40an? Sanggupkah anda mengalami kereputan gigi dan keguguran rambut akibat kekurangan kalsium?

Jika tidak.
Dapatkan Ostemetrix sekarang dengan hubungi watsap Cik Haida di 013-8529039

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM