MERAWAT SCABIES DENGAN MUDAH


Pernah tak kalian dengan perkataan SCABIES?

Scabies atau nama femes dalam kalanan masyarakat kita adalah kudis. Scabies ini merupakan penyakit kulit yang menyebabkan kegatalan pada kulit. Sebab sebenanrnya adalah daripada tungau yang saiznya sangatlah kecil dan hanya boleh dilihat daripada mikroskop sahaja. Bersaiz kecil dan akan memasuki lapisan kulit lalu bertelur dalam 40 hingga 50 biji dan akan menetas dalam masa 4 ke 5 hari. Semakin banyak makhluk kecil ini di kulit anda adapat dapati semakin kemerahan kulit dan sangat gatal sehinggakan sukar untuk melakukan kerja harian apatah lagi tidur malam.

Scabies ini mudah berjangkit terutamnya kanak-kanak mahupun warga tua. Pertama disebabkan oleh sistem pertahanan badan yang lemah menyebabkan mereka ini mudah dijangkiti. Lagipun scabies ini nboleh menular dengan mudah seperti perkongsian tuala mandi, hubungan suami isteri dan pakaian mahupu tempat kediaman. Tak heranlah jika seisi ahli keluarga boleh dijangkiti scabies ini secara berjemaah.

Sukar untuk merawat scabies jika ianya pada tahap yang kritikal. Adakalanya ubat, antiiotik dan ubat sapu juga kurang memberikan kesan yang positif terhadap kesakitan kulit ini. Biasanya ia akan nampak beransur pulih bila mendapatkan antibiotik dari pakar perubatan. Tetapi bila habis sahaja antibiotik tersebut anda akan dapati kemerahan dan kegatalan tersebut muncul kembali.

Disini saya sarankan agar anda mendapatkan suplimen atau makan tambahan dari vitamin dan mineral. Ini kerana salah satu sebab sukarnya menghapuskan scabies adalah keranan kekurangan nutrisi tubuh yang menghalang atau mengurangkan oragan berfungsi dengan baik untuk mempertyahankan tubuh dari serangan tersebut.

VIVIX adalah salah satu suplimen yang sangat disarankan kepada mereka yang menghadapi masalah ini. Ini kerana kandungan VIVIX semamangnya dirumus untuk membaiki semula sel-sel yang telah rosak yang memudahkan tubuh badan mendapat jangkitan atau seranagn dari virus, kuman mahupun bakteria.

Ada 2 cara yang boleh anda lakukan bila anda terkena scabies, iaitu

Pertama – minum sesudu kecil VIVIX setiap pagi dan malam

Kedua – saukan pada bahagian yang terkena scabies secara nipis sekali selepas mandi

Anda akan dapat scabies yang ada pada tubuh semakin beransur sembuh dan hilang SEKIRANYA anda membeli dari CIk Haida hehe..dan konsisten dalam mengamlakannya.

Selamat berfikiran positif dan mengamalkan alternative ini.
Hubungi watsap/mesej Cik Haida di 013-8529039
Cik Haida akan berikan konsultasi secara PERCUMA





Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM