Pentingnya Sistem Pertahanan Tubuh badan masa kini.

Teringat pula masa jaga Peperiksaan SPM hari tu. Paper Sains kertas 2 ada cerita pasal Sistem imuniti badan utk soalan Bahagia c no.11....πŸ˜ƒ

So Cik Haida pun nak cerita jugaklah, apa yang Cik Haida amalkan untuk mengekalkan dan meningkatkan lagi Sistem Imun tubuh badan Cik Haida ne...heheeπŸ˜…

#korangtautak setiap orang ada sistem imun tubuh sendiri. Sistem imun inilah yang bertindak sebagai agen yang pertahankan tubuh badan kita dari serangan virus & kuman2 jahat. Virus dan kuman ini boleh sahaja menyerang tubuh melalui persekitaran yg kurang baik, pemakanan yg tercemar dan pelbagai lagi.

Sebab itu penjagaan diri dan persekitaran sangat penting. Malahan penjagaan luaran tubuh sangat membantu sistem imun tubuh untuk bertindak balas dengan serangan. Apatah lagi penjagaan dalaman tubuh itu sendiri. Penjagaan dalaman adalah dari pegi pemakanan. Apa yg kita makan, serta khasiatnya.

Orang kata 'interferon' yg ada dalam tubuh sebagai sistem imun ini bertindak sebagai 'alarm'. Bila serangan virus berlaku itu yang wujud tanda2 seperti demam, cirit birit dan sebagainya. Dia nak bagitau yang  badan telah diserang virus atau kuman. So kena la dapatkan khidmat doktor yang pakar. Atau jika masih ringan boleh sahaja dapatkan vitamin C sebagai pembantu diperingkat awal.

Tapi saya lebih suka bersedia dari awal. Sebab tu stok vitamin C dan Nutriferon sentiasa ada. Kalau dah mula bersin je...em...cepat2 la ambil kedua2nya. Alhamdulillah. Suplimen ne sangat membantu. Lagipun Nutriferon adalah suplimen khas yg diuji dan diiktiraf sebagai pembantu utk meningkatkan interferon dalam sistem imun badan. Sebab tu saya lebih yakin.

Lagi 1, amalkan sesudu Vivix setiap hari. Insyaallah turut membantu kesihatan yg menyeluruh juga.😍


Sebarang pertanyaan hubungi/whatsapp
Haida Hashim 
013 - 8529039

#haida0138529039 #tsunamishaklee #shakleeeffect #liveamazing #landmarkstudy #richummah

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM