PRODUK SELAMAT & BERKESAN ~ Landmark Study


Dewasa ini ramai betul yang berlumba-lumba nak cantik la, nak kurus la, nak cepat sembuh dari penyakit la....dan macam-macam lagi la...Tapi bila ditanya buat apa untuk dapatkan semua tu...masing-masing cakap pakai produk tu la...pakai produk ne la...buat itu la..buat ini la.... Hasilnya? Sedih. sebab semua usaha yang mereka lakukan tidak berjumpa jalan sebenarnya. 

Rata-rata komplain, produk yang mereka gunakan tidak memberi apa-apa kesan atau jadi lebih teruk. Contoh macam yang terbaru ni la....sampai masuk paper dan viral lagi. Muka jadi lecur dan rosak akibat penggunaan produk jenama tertentu. Ishhh....menakutkan la....kalau masih boleh dirawat tak pe lagi...buatnya terus jadi kanser kulit, tak ke nanya...sob..sob..

Ok.
Ok...ne bukan nak cerita pasal produk jenama itu ini yang bagi kesan buruk pada pengguna. Tapi saya nak cerita Apa kaitan antara Landmark study dengan produk jenama Shaklee ne.

Jika anda pernah ditanya jalan menuju rumah anda, dan anda pun menjawab rumah anda berhampiran sekolah masuk selekoh sebelah kanan pasaraya The Store. Itu la Landmark rumah anda. Landmark study ini umpama petunjuk kepada orang ramai tentang sesuatu perkara. Dan fokus Landmark study yang saya nak terangkan kali ini adalah berkaitan produk makanan tambahan ataupun suplimen.


LANDMARK STUDY (Landmark Dietary Suppliment)


Satu - satunya syarikat produk makanan tambahan a.k.a suplimen yang berani menjalankan Landmark Study adalah syarikat Shaklee. Ya! Ini bukan saya saja-saja reka cerita, memang dah terbukti ia adalah hasil usaha yang syarikat ini sendiri lakukan bagi memastikan hasil yang positif terhadap semua produk yang dikeluarkan syarikat.


Shaklee memperuntukkan sejumlah wang semata-mata untuk melihat sendiri keberkesanan produk terhadap tahap kesihatan manusia. Kerana fokus utama syarikat Shaklee adalah untuk memastikan seluruh manusia di dunia ini sihat & dapat menjalani kehidupan dengan lebih bermakna lagi.


Oleh itu, satu kajian hasil kerjasama antara pakar dari University of California, Berkeley dan School of Public Health telah dijalankan. Kajian ini telah dijalankan ke atas mereka yang telah menggunakan produk Shaklee lebih dari 20 tahun, mereka yang menggunakan produk vitamin lain dan juga ke atas mereka yang tidak mengamalkan mana-mana vitamin.


Kajian menunjukkan mereka yang mengamalkan suplimen asas setiap hari (seperti Vit C, Vit E, B complex, antioksidan, Kalsium bersama vit D, asid fatty Omega 3, probiotik, soy protein, glucasimen dan herbal immune) mengalami peningkatan dari segi tahap kesihatan.

Ini termasuk :-

  • 33% rendah tringlycerides, 
  • 36% rendah homocysteine, 
  • 59% rendah tahap C-reactive protein, dan juga 
  • 11% lebih rendah kolestrol berbanding mereka yang tidak mengamalkan suplimen.


BERIKUTA ADALAH HASIL DARIPADA KAJIAN YANG TELAH DILAKUKAN


Hasil kajian



Perbandingan hasil kajian antara pengguna suplimen Shaklee, pengguna suplimen lain dan mereka yang tidak mengamalkan mana-mana suplimen.


Apa kaat orang kuat Shaklee?...




Setelah melihat sendiri hasil kajian. 

Adakah anda masih memikirkan lagi produk suplimen mana yang sesuai untuk anda seisi keluarga?

Jika jawapannya YA.
Anda sememang perlu lihat sendiri kajian ini. WHY SUPPLEMENT



Jika jawapannya TIDAK.

SAYA MEMILIH SUPLIMEN SHAKLEE SAHAJA.

Andalah yang TERBAIK DAN BIJAK.

Mengapa bayar lebih, sedang hasilnya tidak membantu?

Lebih baik melabur untuk hasil yang lebih baik untuk hari ini dan jangkamasa panjang anda.

Bagaimana????

Hubungi saya di Haida 013-8529039


Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM