KEBAIKKAN KANDUNGAN VIVIX



Vivix adalah hasil kajian oleh pakar ternama dunia yang telah pun mendapat periktirafan dan telah dipatternkan. Ini kerana kandungan didalam Vivix itu sendiri bukan sahaja dari sumber semulajadi, tetapi ia mengandungi sesuatau khasiat luasbiasa yang jarang diketahui manfaatnya kepada tubuh badan manusia terutama dari sudut kesihatan. Sebab itu Vivix ada kelasnya yang tersendiri.  Berikut adalah kandungan yang terdapat dalam VIVIX dan khasiat kebaikkannya.




JAPANESE KNOTWEED
====================

  • Mengandungi resveratrol yang bertindak sebagai pencegahan terhadap kanser. Terbukti mampu mencegah seperti KANSER PAYUDARA, KANSER PROSTAT, KANSER COLON, KANSER PANKREAS DAN TIROID.
  • Japanese Knotweed juga mempunyai antioksida yang banyak dan mampu mencegah penyakit yang berkaitan dengan jantung, serta ia menggalakkan fenomena yang dikenali sebagai ‘FRENCH PARADOX’. French Paradox merujuk kepada kes penyakit jantung yang sangat terpencil di Perancis sedangkan populasi di sana mengamalkan diet yang sangat tinggi lemak tepu dan mempunyai peratus perokok yang tinggi. Ini adalah kerana orang Perancis mendapat sumber resveratrol yang tinggi melalui pengambilan wine merah yang banyak. Wine merah dan Japanese Knotweed mengandungi resveratrol yang tinggi yang boleh memberi perlindungan kepda sistem Kardiovaskular.


ELDERBERRY
============

  • Berupaya memendekkan tempoh selsema. Simptom selsema seperti demam, rasa sejuk, sakit tekak, sakit otot dan keletihan akan cepat hilang jika kita mengambil sirap elderberry ini. Menurut kajian dalam Journal of International Medical Research, pesakit yang diberi sirap elderberry sembuh 4 hari lebih cepat berbanding pesakit yang tidak diberi sirap ini. Ujian makmal juga menunjukkan yang elderberry mampu mencegah jangkitan dan selsema burung.
  • Merawat jangkitan paru-paru. Selain mampu melawan simptom selsema, mengurangkan kahak, ia juga mampu untuk melawan pembengkakkan saluran pernafasan. Ini bermakna boleh mengurangkan ketidakselesaan dan kesukaran bernafas dan melegakan batuk.
  • Meningkatkan tahap sistem imun, dimana ia membantu tubuh untuk melawan penyakit. Elderberry kaya dengan vitamin A dan vitamin C, yang sangat penting untuk membantu tubuh mengekalkan kesihatan yang optima. Bioflavonoids dalam elderberry membantu sistem imun tubuh dengan meningkatkan paras antioksidan dan menghalang virus yang merosakkan dinding sel. Pengambilan dos yang betul setiap hari akan membantu tubuh mencegah penyakit akut dan kronik.


LOBAK UNGGU
=============

  • merupakan salah satu ramuan penting yang terdapat dalam vivix. Mempunyai phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins iaitu antioksida yang sangat tinggi dan berkesan. Ia memberi manfaat termasuklah anti-radang, anti-mikrobial, dan anti-carcinogen. Membantu untuk melawan serangan kanser, serangan jantung, kencing manis, SLE, arritis, sakit buah pinggan dan hamper semua penyakit kronik.
  • Tinggi kandungan serat. Seratialah kompaun yang sangat bermanfaat dalam embantu penghadaman dan membantu tubuh untuk menyerap nutrient dengan lebih cepat. Bagi diet yang sihat, seorang lelaki memerlukan 38g serat setiap hari dan 25g bagi wanita. Lobak Unggu memberikan 8g serat untuk setiap 1auns hidangan lobak unggu mentah. Serat yang terkandung ini adalah jenis mudah larut, menyerap air dalam saluran penghadaman dan membentuk kandungan seperti gel. Bila kandungan ini melalui saluran pembuangan, ia dapat membantu menurunkan kolestrol dalam darah dan menstabilkan paras gula dalam darah.
  • Lobak Unggu secara semulajadinya rendah kalori, oleh itu kita boleh makan lobak unggu ini sekerap yang kita mahu. 1cawan lobak ungu mentah memberikan 25kalori dan 5g karbohidarat (menurut Persatuan Diet amerika). 1cawan lobak unggu kukus mengandungi 50kalori dan 10g karbohidarat, jadi ia sangat sesuai untuk mereka yang sedang cba untuk menurunkan berat badan.
  • Warna unggu pada lobak ini adalah disebabkan oleh kompaun antioksidan yang dikenali sebagai anthocyanin. Antioksidan berfungsi untuk melawan serangan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan sel secara kekal dan penyakit kronik seperti kanser, serangan jantung dan kolestrol tinggi. Dengan menambahkan anthocyanin kedalam diet harian boleh membantu tubuh untuk menurunkan paras kolestrol jahat atau LDL, disamping membantu melindungi system saraf terutamanya dalam otak yang memang sangat mudah rosak akibat oksidasi.


ANGGUR MUSCADINE
===================

  • Diet tinggi serat & pengurusan berat badan. Sama amcam makanan rendah kaloi yang lain, angur muscadine dapat membantu tubuh untuk mendapatkan dan mengekalkan berat badan yang sihat. Muscadine kaya dengan serat dan air, iaitu dua kandungan yang membantu membuatkan kita rasa kenyang tanpa menambah kalori.
  • 35biji anggur muscadine memberikan 105kalori dan 7gram serat. Dengan biji yang boleh dimakan dan kulit yang tebal, semamangnya ia tinggi dengan serat larut, bahan yang membantu penghadaman dan mencegah sembelit, haemorrhoids dan diverticulitis. Serat dalam biji anggur muscadine bersamaan dengan seratyang terkandung dalam 5biji anggur tanpa biji yang biasa. Jadi ia sangat baik untuk pengahadaman.
  • Antiosidan dan tingkatkan sistem imun. Satu kajian yang diterbitkan dalam 'Journal of Agricultural and Food Chemistry’ mendapati yang anggur muscadine adalah sumber terbaik Ellagic Acid. Ellagis acid mempu untuk menyekat penghasilan sel kanser (menurut American Institute of Kanser Research).  Anggur muscadine juga mengandungi 2 kali ganda lebih vitamin C. hidangan 35 biji anggur muscadine ini memberikan 14mg antioksidan atau 23% nilai harian yang dicadangkan untuk diet 2,000kalori.
  • Melawan penyakit kronik. Mengandungi antioksidan yang tinggi & phytokimia yang membantu untuk melindungi sel daripada kerosakan akibat serangan radikal bebas. Menurut Havard School of Public Health, memakan makanan yang kaya dengan antioksidan terbukti dapat menurunkan risiko penyakitjantung, kanser, Alzheimer (nyanyuk) dan penyakit kronik yang lain

VIVIX


Sebarang pertanyaan, atau belian anda boleh hubungi, di 013-8529039


Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM