IZINKAN SAYA MEMBANTU ANDA

Bismillahirohmanirohim...

Assalamualaikum dan Salam Sejahera semua pembaca budiman.

Berkaitan dengan Tajuk entry kali ini, mungkin sedikit berbeza dengan yang lain. 



Ya!
Izinkan saya membantu anda.



Sejak akhir-akhir ini, saya sering mendapat mesej dari nombor yang tidak dikenali. Mereka memperkenalkan diri dan bertanyakan berkenaan vitamin yang saya kongsikan kebaikkannya untuk meningkatkan tahap kesihatan. Ternyata masih ramai yang berada diluar sana, sangat-sangat memerlukan penerangan dan sesuatu yang boleh dijadikan ikhtiar kepada penyakit yang mereka hidapi. Rata-rata mencari supliman yang boleh membantu orang kesayangan mereka kembali sihat seperti sediakala, atau paling tidak dapat meringgankan bebanan sakit yang dihadapi.

Sungguh, bila bicara sendiri dengan orang yang betul-betul memerlukan, kita akan rasai getaran kerunsingan dalam jiwa dan diri mereka. Mereka bersungguh-sungguh. Penuh dengan niat dan nilai kasih sayang yang tinggi. Sanggup bekorban demi orang yang dicintai. Lantaran itu hati berdetik. "WahaiYa Rabbul Izzati.....Izinkan aku membantu hambaMu yang memerlukan.."


Wahai pembaca BUDIMAN.
Sekali lagi saya mohon.

IZINKAN SAYA MEMBANTU ANDA.

Saya bukan doktor.
Saya juga bukan pakar dalam penyakit mahupun bab kesihatan.
Apatah lagi berkaitan dengan farmasi.

Tetapi saya belajar berkaitan bab PEMAKANAN SIHAT dan NUTRISI, serta MAKANAN TAMBAHAN. Dan iya, Inshaa Allah mampu meleraikan kekusutan anda terhadap permasalahan yang anda hadapi dengan izinNYA.


PERCAYALAH.

Penyakit kebanyakkannya datang dari apa yang masuk ke dalam mulut kita, dan bercambah menjadi dan membentuk sel-sel dalam tubuh. Kita sebut sebagai makanan, serta Corak pemakanan. 

Saya yakin dan sangat pasti ramai dalam kaangan pembaca yang pernah melihat Piramid Makanan. Jika tidak, tidak mengapa saya akan ulas sedikit berkaitan dengan Piramid Makanan yang telah disyurkan oleh Pertubuhan Kesihatan seduania (WHO) dan sering dititikberatkan oleh Kemeneterian Kesiahatan Malaysia (KKM).

Piramid Makanan




Persoalan, mengapa Piramid Makanan sangat penting adalah kerana;

  • mengandungi semua keperluan nutrisi tubuh (karbohidrat, protein, lemak, vitamin dan mineral, serat)
  • setiap keperluan nutrisi tersebut telah dicadangkan mengikut keperluan tubuh dengan jumlah yang tertentu dalam diet harian
  • setiap nutrisi yang dicadangkan memainkan peranan terhadap tubuh (terutama dalam membekalkan sumber tenaga, membantu ketumbesaran tubuh badan, menghasilkan sel-sel tubuh yang lebih baik, mengelakkan penyakit)
  • Tubuh badan memerlukan nutrisi yang cukup dan lengkap dalam diet harian bagi memastikan tubuh kekal cergas dan sihat sepanjang masa.

TAHUKAH ANDA?

Penyakit dalam tubuh adalah disebabkan oleh organ tubuh yang tidak dapat berfungsi dan melakukan tugasnya dengan baik. Ia turut diikuti oleh penghasilan sel-sel yang kurang baik atau normal. Apa bila ini berlaku maka mudahlah virus atau bakteria hinggap ke dalam tubuh dan menjadikan sel yang abnormal tadi bertindakbalas secara positif, dan menghasilkan sesuatu yang berbentuk negatif yang biasa dipanggil sebagai penyakit.

Contohnya, DEMAM adalah simptom bukannya penyakit. Ini bermkasud demam menunjukkan sesuatu bakteria atau virus telah masuk ke dalam tubuh. Sebab itu, demam perlu dipantau secara berkala terutama jika ianya berlanjutan dalam jangka masa yang panjang. Mengapa simptom ini berlaku? Ini kerana, kurangnya sistem pertahanan tubuh, atau lebih tepat tubuh terdedah kepada bakteria kerana kekurangan nutrisi yang merupakan sumber pertahanan badan yang diperlukan oleh organ bagi menjalankan fungsi masing-masing.




BAGAIMANA SAYA BOLEH MEMBANTU ANDA?
  • saya menyediakan konsultasi dalam pengambilan suplimen yang membantu kepada mencukupi keperluan nutrisi tubuh (umum maklum bahawa makanan yang kita ambil dalam diet harian tidak mencukupi disebabkan beberapa faktor, antaranya, makanan proses, makanan yang mengandungi bahan pengawet, pewarna, dan perasa tiruan, sumber makanan mengandungi bahan kimia, dan juga cara pemprosesan makanan tersebut samaada terlalu lama dan panas, atau terlalu mentah)
  • saya membantu anda untuk dapatkan suplimen yang bersesuaian dengan penyakit yang sedang anda hidapi atau untuk mengelakkan penyakit-penyakit lain. 
  • saya juga boleh membantu anda untuk jana pendapatan sampingan sama ada secara part time atau full time. Ini dijamin lumayan jika anda benar-benar minat untuk dapatkan pendapatan sampingan.




Apa yang penting sekali. 
Anda izinkan SAYA membantu anda.

Dengan cara terus berhubung dengan saya di nombor telefon 013-8529039 (mesej/watsapp). 
Atau anda juga boleh menghantar email di aeizurashop@gmail.com.
Atau anda boleh add friend saya di Facebokk : Haida Hashim
Atau anda juga boleh follow saya di Instagram : Haida Hashim



Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM