CARA PULIHKAN SUNBURN ~kulit terbakar akibat cahaya matahari



Kulit dah makin gelap.
Sunburn.

Siapa pernah alami situasi diatas?

hehee...
Saya la tu...
Biasa benar terjadi almaklum la cikgu sukan...hihii...

Nak tau apa yang saya lakukan?
Meh baca di bawah.



Selalu perkata utama yang saya akan lakukan adalah.

1) AIR BATU - yap! Letak air batu dimuka untuk seketika. Bagi reda sikit bahang mentari yang kena pada muka tadi. (kalau kalian perasaan muka akan rasa sedikit panas lepas berjemur/lakukan aktiviti yang terus pada cahaya mentari). Sebab tu kena letak ais bagi reda sedikit suhu di wajah.

2) MASK - Kena buat mask gune ESP + vitC + vitE ne! Hahaaa....yg ne memang saya akan buat...malam sebelum tidur tu....bancuh dulu sedikit ESP + vitC (yg telah dihancurkan) + vitE (yang telah dikeluarkan isinya). Kemudian sampu diseluruh wajah. Biarkan je....sampai pagi pun tak de masalah.



Itu la yang biasa saya  buat untuk atasi masalah sunburn ne....Tapi betul la... Sejak amalkan vit C dan ESP secara konsisten (vit E makan juga tapi kadang2 hehe....) kulit muka dah tak mengelupas lagi macam dulu2...Saya ambil vit C 1 biji diawal pagi dan 1biji sebelum tidur. Manakala ESP pula saya buat minuman sebagai sarapan harian atau ambil malam jika benar-benar lapar. :)

Kalau dulu pantang ada event kat padang. Habis 1muka terbakar & mengelupas....Tapi sekarang tak lagi. Sunburn tu ada la sikit2...tapi cepat juga dia kembali normal...


Nak lagi cepat sapu vivix!
Peh!
Dia punya effect #luarbiasahebat😙
Sebab tu saya suka sangat sama vitamin Shaklee ne...
Jerawat pun takut nak jengah!

Hehe...bukan apa..dulu2 tak de @ tak mampu nak beli2 vitamin ne...pandai-pandai la nak hidup sendiri. Dah masuk kerja pun muka comot2 lagi😀..lagi comot bila time sukan....almaklum la cikgu sukan hehee😅...
.
Tapi sekrang alhamdulillah....dah jumpe yg berkenan dan serasi. Elok molek la dari dulu...kikii... Tambah-tambah bila terjebak dengan group bisnes group #ireach lagi la terus melekat. Bukan apa, group ne ajar kita berniaga dari A sampai Z. Bukan jual produk je semata. Tapi semua proses pembuatan, pencarian bahan, kesan baik or buruk, semua la diajar. Thats why saya tetap setia dengan Shaklee ne. Ilmu tu merimpah ruah....bukan jual untung. Tapi jual niat untuk membantu orang lain. Itu dalam group kami.

So kalau sesiapa yang nak join bisnes ne boleh sangat la...Tapi pastikan group kami. Sebab kami tak bagi jaminan anda akan dapat seperti apa yang kami dapat dari group lain.

Kami penggerak diri kami.
Maju bersama menjadi The Best leader!

#richummah
#ptsconfession
#shakleeeffect
#haida0138529039
#cabaranturbo
#shakleemalaysia
#tsunamishaklee
#hunt2shaklee

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM