5 Kepentingan Vitamin C terhadap kecantikkan kulit



Biasanya kita akan dengan orang akan ambil Vitamin C untuk mencantikkan wajah. Sebab itu ada yang sanggup berhabisan sehingga beribu-ribu ringgit semata-mata nak dapatkan wajah yang cantik. Ada yang memilih secara suntikkan Vitamin C, ada yang melalui menanaman dikulit wajah. TETAPI ketahuilah bahawa tiada sebarang KELULUSAN dari KEMENTErIAN KESIHATAN MALAYSIA untuk sebarang suntikkan vitamin C. so...becareful ya...

Apa-apa pun mari kita lihat apa kepentingan Vitamin C ini kepada kulit sehingga ramai yang tergila-gilakannya.


5 KEPENTINGAN VITAMIN C TERHADAP KECANTIKKAN KULIT
=======================================================

1. MENYEMBUHKAN JERAWAT

Semua maklum bahawa setiap dari tubuh badan manusia mempunyai kolagen secara semulajadi, tetapi kolagen ini mengalami penurunan disebabkan oleh beberapa faktor. Antaranya; persekitaran yang kurang baik, corak pemakanan yang tidak sihat, mahupun tekanan kehidupan yang dialami. Vitamin C dapat membantu menghasilkan kolegan dalam jumlah yang banyak. Kolagen ini berfungsi sebagai agen penyembuh luka, termasuk luka bekas jerawat. Kerana ini sesiapa yang mahu hilangkan jerawat secara berkesan perlu amalkan pemakanan vitamin C. Sebanyak 922.00mg Vitamin C diperlukan oleh tubuh dalam masa sehari.


2. MENCERAHKAN KULIT

Jika vitamin C dapat menghasilkan kolagen yang bertindak sebagai penyembuh luka. Anda juga perlu tahu bahawa vitamin C juga mampu menghasilkan kolagen yang membantu dalam penghasilan uraian protein yang baik pada kulit. Sebab itu jika anda hanya amalkan vitamin C sahaja pun, anda akan dapatai kulit anda lebih cerah, kulit lebih sekata dan tidak kusam lagi.


3. MENINGKATKAN SISTEMPERTAHANAN BADAN

Ramai sedia maklum bahawa kehidupan kita sekarang sangat terdedah dengan RADIKAL BEBAS. Radikal bebas ini bukan sahaja boleh membahaakan kesihatan malah turut meninggalkan kesan pada diri seseorang. Antaranya, kulit menjadi kusam dan kelihatan kurang bermaya, tubuh mudah letih dan mudah mendapat penyakit. Dengan pengambilan Vitamin C secara konsisten , ia membantu mengahalang tubuh kita dari kesan radikal bebas tersebut. Vitanim C bertindak sebagai antioksidan yang dapat meningkatkan imunisani tubuh dalam melawan penyakit.


4. MENCEGAH PENUAAN

Benar pengambilan Vitamin C yang mencukupi bagi tubuh dapat menjadikan kolagen yang baik. Kolagen yang bersifat water holder ini dapat mengekalkan kelembapan, Kelembapan ini dapat mengelakkan kulit kering dan kedutan pada wajah anda. Secara saintifiknya, vitamin C turut melambatkan proses penuaan pada kulit wajah anda.



Cara terbaik anda dapatkan VITAMIN C adalah dengan mengamalkan makanan dari buah-buahan citrus seperti, lemon, limau, oren dan buahan citrus yang lain. Selain itu, anda juga boleh dapatkan suplimen sebagai bekalan Vitamin C yang mencukupi untuk tubuh anda. 

Suplimen terbaik adalah yang mendiakan 1tablet Vitamin C dengan kandungan vitamin C sebanyak 922.00mg untuk kecukupan selama sehari. Ini kerana dengan hanya 1 tablet, ia akan melepaskan 100mg bagi setiap jam.



Mahu dapatkan suplimen VITAMIN C terbaik anda. 
Anda boleh hubungi Haida  di 013-8529039.
Atau beli terus disini. 

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM