COCONUT SHAKE PALING SEDAP DI MELAKA!

Nah!
Bagi yang dah biasa berjalan-jalan dan melancong di Melaka Negeri bersejarah pasti kalian pernah dengar atau mminum sendiri coconutshake ne kan....

Pertama kali saya minum yang namanya 'coconut shake' ne adalah di Sabah. Ya. di Sabah. Tempat saya menuntut ilmu di Universiti Malaysia Sabah. Kalau ke sabah pastikan anda singgah di Tanjung Ruu...ha...kat sini la tempat pertama saya minum coconut shake ne...itu la satu-satunya tempat di Sabah yang saya pernah minu...lepas je habis belajar...takde dah...istilah coconut shake...

Sampai la saya ditempatkan mencari rezeki di Masjid Tanah, Melaka. baru saya jumpa balik istilah coconut shake tu... yang pasti yang ini paling femous....masuk JJCM(jalan-jalan cari makan) tuuuu....
Mau taknya....kalau nak membeli memang beratur panjanglah....kalau lalu Klebang...tiba-tiba jumpa jalan yang sesak tak tau apa-apa...Pasti anda semakin menghampiri COCONUT SHAKE KLEBANG.
Gerai dai kecik aje...tapi cukup buat pelanggan terpesona dengan keenakkan rasanya....yang eehhmmmp!!! tak tau nak cakap la...hehee...

Tapi sekarang dah banyak dah kedai-kedai jual coconut shake ne...cuma rasa je la yang berbeza mungkin....Apa-apa pun yang pasti di Masjid Tanah sendiri dah ada coconut shake yang sedap...lagi ohsem! hehee...dekat je dengan rumah saya...di lampu isyarat simpang tiga Solok Duku...siapa yang rajin jalan ke pengkalan balak...boleh la singgah beli disitu...Pasti anda puas hati.... :) Cuba la dulu..


Coconut Shake
#air kelapa
#ais krim vanila
#ais ketul
#isi kelapa
#air gula (bagi yang suka manis)






Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM