Strok dan Kaedah Rawatannya




Mendengar sahaja perkataan ini pasti ramai yang takutinya. Gambaran keadaan tubuh badan yang seperti lumpuh,  tangan seperti tertarik merengkuk, kaki tidak dapat digerakkan, mulut atau muka mula sengget atau tertarik ke tepi. Nah! Semua itu gambaran yang jelas berkaitan dengan penyakit STROK. Siapa yang tak takutkan.

Bagaimana STROK terjadi?
Strok berlaku kepada sesiapa saja, tidak kira peringkat umur dan dalam keadaan yang bagai mana. Sama ada anda seorang yang berpenyakit atau sihat. Strok berlaku apabila saluran darah mula penyempit dibahagian kepala dan menyebabkan penyumpulan darah di salur darah. Keadaan ini mengakibatkan badar beroksigen tidak dapat disalurkan dibahagian otak yang mengawal segala fungsi tubuh badan.  Saluran menjadi sempit antara sebabnya adalah tahap kepekatan kolestrol dalah darah. Pengumpulan kolestrol yang banyak dalam darah boleh mengakibatkan darah menjadi pekat dan menyebabkan anda mendapat tekanan darah tinggi juga.

STROK TERBAHAGI KEPADA 2 KATEGORI

1.Apabila salur darah menyekat aliran darah kurang daripada 24jam, ia dipanggil sebagai strok minor. Biasanya pesakit yang menghidapi strok seperti ini berharapan untuk sembuh sepenuhnya bergantung kepada tubuh seseorang.

2. Strok yang berlaku melebihi 24jam dimana sekatan yang berlaku dalam salur dah mula membeku dan menghalang pengaliran darah beroksigen dari disalurkan ke anggota badan. Apabila darah beku berlaku terutama dalam bahagia otak maka seluruh tubh akan lumpuh. Dan biasanya pesakit perlu dibedah untuk mengeluarkan darah beku tersebut, serta harapan sembuh hanya 50% sahaja.

RAWATAN PENYAKIT STROK

1. Kebiasaannya, pakar perubatan akan memberikan pesakit ubat cair darah.  Kepekatan darah menyebabkannya lambat bergerak dan menyebabkan pengumpulan serta akhirnya menyebabkan darah beku disaluran darah. Sebab itu, pakar perubatan akan memberikan ubat cair darah supaya aliran darah kembali normal seperti biasa.

2. Beberapa pemeriksaan secara fizikal akan dilakukan oleh pakar perubatan untuk mengetahui tahap strok seseorang. Dan juga rawatan secara fisioterapi untuk minor strok.

3. Operation/pembedahan. Ia akan dilakukan jika pakar perubatan mendapati terdapat ketulan-ketulan darah beku yang menghalang pengaliran darah diotak atau bahagian tertentu. Ini untuk memastikan saluran darah terbuka semula untuk membolehkan darah mengalir keseluruh anggota badan.

4. VIVIX. Vivix adalah penemuan pakar penyelidik terhadap tahap kesihatan seseorang. Vivix dihasilkan sebagai suplimen yang mampu menembusi DNA seseorang. Ia mampu membaiki sel-sel dalam tubuh seseorang yang telah rosak atau mula menunjukkan sel kurang normal. Secara saintifiknya, apabila seseorang yang sakit menyambil VIVIX, ia akan mula menunjukkan tindakbalas yang positif. Ini kerana sel-sel yang telah rosak mula dibaiki semula. Kandungan vivix juga mengandungi perlindungan antioksida yang tinggi terhadap tubuh.




UNTUK DAPATKAN VIVIX ANDA BOLEH HUBUNGI
HAIDA HASHIM 013-8529039


memberi perubahan yang nyata selepas mengamalkan VIVIX

ikhtiar tanpa putus asa! bebas dari CANCER!




amalkan secara konsisten Alhamdulillah nampak perubahan!





Sebarang tempahan dan belian boleh dilakukan secara hubungi Haida Hashim 013-8529039
atau anda boleh melakukan belian sendiri dengan menggunakan ID 1146643


Comments

  1. Betul...strok ni ibarat bom jangka masa bagi yang tidak menjaga kesihatan. Tiada tanda2 yang jelas. Boleh berlaku tiba2 je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yap! sebab tu pentingnya menjaga kesihatan terutama permakanan... :)

      Delete
  2. Yer.saya baru kena stroke ringan
    Ni Alhamdulillah hampir pulih dengan mengamalkan vivix

    ReplyDelete
  3. Yer.saya baru kena stroke ringan
    Ni Alhamdulillah hampir pulih dengan mengamalkan vivix

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM