CARA ATASI DEMAM DENGGI

Pada artikel sebelum ini saya telah mencerikatan berkaitan demam denggi dan tanda-tanda demam denggi serta statistik yang telah direkodkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Kali ini saya akan bincangkan pula cara untuk mengatasi demam denggi tapi sebelum itu mari kita kenali Simptom -simptom Demam denggi.

Sila rujuk gambar dibawah.





CARA MENGATASI DEMAM DENGGI 

1.  SUP KETAM
Kajian ringkas didapati ketam mengandungi sejenis protein yang tinggi, yang dapat membantu pembinaan semula platelet darah yang hilang akibat virus denggi. Ini kerana pesakit demam denggi akan mengalami sindrom penurunan platelet yang ketara dalam tempoh beberapa hari selepas dijangkiti virus tersebut dan dalam kes denggi berdarah, platelet mungkin akan jatuh ke tahap paling minima, yang akhirnya membawa maut kepada pesakit.

Pengambilan sup ketam akan menyebabkan platelet pesakit naik mendadak dan sekali gus menyembuhkan mereka dengan kadar yang sangat cepat. Keberkesanan rawatan menggunakan ketam sebagai terapi oral (dimasak sebagai sup semata-mata) amat menakjubkan kerana pesakit demam denggi yang meminum dan memakan (isi dan kuahnya) satu mangkuk besar sup ketam (500ml hingga 1 liter) akan mengalami peningkatan kadar platelet yang mendadak dalam masa relatif singkat, iaitu cuma antara 5 hingga 8 jam sahaja dan pesakit akan pulih 99.9 % dalam tempoh tersebut.

2. JUS DAUN BETIK 
- cari daun betik yang matang dan bersihkan. Tumbuk daun betik tersebut dan perah untuk dapatkan jusnya. Minum jus tersebut 1 sudu kecil setiap hari.

3. PERFORMANCE DRINK 

- pesakit demam denggi memerlukan air yang sangat banyak dapat badan. Oleh itu, performance drink ini membantu mengembalikan bendalir dalam badan dan menyahkan elektrolit dalam badan anda.

4. ESP

- digunakan selepas demam iaitu fasa pemulihan. Dimana ESP ini membantu membentuk semula sel-sel baru dan mengembalikan semula tenaga dalam badan.

5. NUTRIFERON

- membantu merangsang sistem imun supaya dapat menghasilkan antibodi dengan lebih banyak agar dapat melawan serangan penyakit

5. VITAMIN C

- merangsang sistem imun dalam penghasilan antibodi dan memastikan sistem pertahanan badan lebih baik




**********************HUBUNGI************************

untuk maklumat lanjut anda boleh hubungi
Haida 013-8529039

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM