Punca rambut gugur

Assalamualaikum semua. Kali ne saya nak kongsikan sedikit cerita diri sendiri berkenaan rambut gugur. Biasa kita dengan ibu hamil atau yang telah bersalin sering mengalami gambur gugur. Tetapi hakikatnya semua orang akan mengalami rambut gugur. Secara puratanya manusia akan mengalami keguguran rambut sebanyak 50 - 100 helai rambut sehari. Ini dikira normal oleh kebanyakkan pakar. Tetapi jika anda mendapati setiap kali bangun tidur terdapat banyak rambut gugur atau ketika menyikat rambut anda dapati segenggam rambut berada disikat itu luarbiasa. 



Ketika saya berlajar di Universiti Malaysia Sabah (UMS), ini merupakan kali pertama saya tinggal luar dari rumah mak hehee....Entah macam mane dalam minggu pertama lagi dah perasan. Setiap kali bangun tidur rambut mesti banyak atas bantal. Mula-mula buat tak tau je...tapi lama-lama jadi risau pulak. Dah kenape?...ade sakit ke aku ne?....So bila kaji-kaji baru perasan rupa-rupanya saya sangat alah dengan air. Ya air disana (tempat penginapan pelajar KKIP) agak kurang bersih. Ini berdasarkan bila cuti semesta panjang, saya balik ke rumah mak...masalah rambut dibantal tidaklah sebnayk saya berada di UMS. Mungkin juga faktor makanan yang masih belum serasi dengan perut huhuu....Mase tu kira budak - budak lagi. Tak tau nak atasinya dengan cara bagaimana. Banyak dah shampo yang saya guna. Ada yang buat rambut saya kering, ada yang sebabkan gatal kulit kepala...macam-macamlah. (untuk makluman rambut saya jenis lebat dan panjang).

Sehinggalah saya kembali ke semenanjung (dah abis belajar dah waktu tu) dan dah mula kerja. Rambut di atas bantal dah tak banyak tapi setiap kali sikat rambut masih lagi banyak rambut yang tertinggal disikat. Sehinggalah kawan saya mencadangkan untuk menggunak produk Shaklee. Mula saya ingatkan Shaklee ne cume untuk vitamin kesihatan aje...tapi rupa-rupanya ada banyak produk lain seperti penjagaan rambut, penjagaan kulit wajah dan kebersihan rumah.

Tapi sejak guna shampo penjagaan rambut prosante Shaklee ini dan amalkan gaya hidup yang lebih sihat, telah dapat mengurangkan masalah rambut gugur. 
X - Tiada lagi rambut diatas bantal setiap kali bangun tidur. 
X - Tiada lagi rambut bersepah diatas lantai atau dalam bilik air. 
X - Tiada lagi kerja-kerja menarik rambut semasa menyikat akibat kekusutan dan rambut kering. Kini rambut saya rasa lebih bersih dan segar serta terurus.

PRODUK PENJAGAAN RAMBUT PROSANTE SHAKLEE
- Long lasting finishing spray
- Revatilizing Shampoo
- Purifying Shampoo
- Prosante Shaklee Replenishing Conditioner 
- Nourising Scalp Treatment




Untuk sebarang bertanyaan atau cara menggunaan 
set Prosante Shaklee
anda boleh hubungi saya di
013-8529039

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM