Supplement MEMUDARATKAN kesihatan????

Adakah anda benar-benar YAKIN  dengan makanan yang anda ambil sekarang?
Adakah anda benar-benar YAKIN anda TIADA masalah kesihatan?
Adakah anda benar-benar YAKIN mengambil SUPPLEMENT akan memudaratkan diri anda?

Pernahkah anda terfikir tentang persoalan diatas?
Jika TIDAK atau pernah sekali pun, mari kita semak semula apakah sebenarnya yang berlaku dalam kehidupan harian kita hari ini.


AMALAN PEMAKANAN SEIMBANG
- ramai yang mengakui mereka telah mengambil dan mengamalkan pemakanan seimbang dalam diet harian mereka
- Seimbang bermaksud makanan harian perlu terdiri dari KARBIHIDRAT, PROTEIN DAN LEMAK, serta nutrisi lain VITAMIN DAN MINERAL.(jika lengkap baru dikatakan dengan makanan seimbang)
- TETAPI pernahkah anda terfikir makanan yang anda ambil SUDAH DICEMARI dan TIDAK lagi memiliki KHASIAT YANG SEBENAR?
- makanan dari sumber protein contohnya, sumber makanan dari jenis ini tidak boleh dimasak dalam kepanasan yang tinggi. Ini kerana ia akan mematikan khasiat protein tersebut dan tubuh hanya menerima sedikit sahaja protein dari sumber yang dimakan malahan ada yang langsung tidak mendapat kahsiat dari makanan yang diambil. Bergitu juga dengan sumber vitamin dan mieral.
- SUMBER TUMBUHAN. Ramai pakar pemakanan akui bahawa dewasa ini terlalu banyak makanan dari sumber tumbuhan telah dicemari akibat dari penggunaan racun pemusnah serangga hingga ke proses pembungkusan dan pengeluarannya.

MASALAH KESIHATAN
- sukar untuk menyatakan hari ini bahawa kita tidak memiliki sebarang masalah kesihatan.
- Jangan sangka anda sihat anda tiada masalah. Saya sarankan anda semua melakukan pemeriksaan di klinik atau hospital untuk memastikan tahap kesihatan anda yang sebenar sekurang-kurangnya setahun sekali atau 2kali setahun.
- Ini kerana ramai yang mengalami kematian mengejut disebabkan sikap mereka yang menganggap remeh berkenaan pemeriksaan kesihatan. Ada juga yang menganggap remeh terdahap sakit yang mereka alami hinggakan tidak menyedari telah menghidap sakit yang merbahaya hingga sukar dirawat.

SUPPLEMENT
- mungkin ramai yang masih tidak memahami maksud SUPPLEMENT atau makanan tambahan itu sendiri sebab itu ramai yang tidak memperakui supplement dapat membantu kesihatan mereka.
- Supplement yang benar-benar berkesan dan berkualiti adalah yang telah mendapat kebenaran dan pengesahan daripada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Ini bermakna supplement ini menepati ciri-ciri keselamatan dan kesihatan yang dibenarkan.
- untuk memilih supplement anda juga WAJIB memilih syarikat yang benar-benar telah berdiri kukuh dalam arena pengeluaran makanan tambahan, kajian dari pakar yang ternama dan kajian secara klinikal, serta pilihlah supplement dari sumber tumbuhan semulajadi(syarikat yang mengeluarkan produk dari sumber tumbuhan akan memastikan sumber tersebut dijaga kualitinya sejak dari penanaman sumber tersebut)



*********************************************************************************
Hanya dengan Supplement anda akan mendapat memenuhi keperluan nutrisi anda. Supplement Shaklee dicipta dengan menitikberatkan keperluan tubuh seseorang terhadap sesuatau supplement yang dihasilkan. Seperti Vitamin C jika ia terlalu banyak dan tidak diperlukan oleh tubuh, ia akan dibunag melalui urin.

Supplement Kecergasan ini sangat membantu anda untuk cergasa dan bertenaga sepanjang masa.
Ia juga merupakan makanan tambahan yang membantu anda untuk menurunkan dan mengekalkan berat badan ideal.



Shaklee telah menghasilkan formula yang dikenali sebagai Tonik Ajaib dimana cecari Vivix ini diformulakan untuk membaiki hingga ke sel-sel tubuh


Supplement juga sangat diperlukan oleh ibu hamil untuk memastikan ibu-ibu ini mendapat bekalan nutrisi yang secukupnya untuk dirinya dan kandungan


Supplement Shaklee juga sangat membantu ibu-ibu yang bersalin dan berpantang


**********************************************************************
Dapatkan segera SUPPLEMENT kesihatan anda!!!!
Tinggalkan PESANAN anda di 
013-8529039



Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM