MINYAK IKAN vs OMEGA 3

MINYAK IKAN @ OMEGA GUARD

Pasti ramai dalam kalangan masyarakat yang tahu tentang khasiat minyak ikan. Minyak ikan sememangnya sangat terkenal dengan kahsiat minda & sistem imun badan. Tahukah anda minyak ikan mengandungi OMEGA 3 dan DHA?....

Apakah itu OMEGA 3?
Omega 3 adalah lemak asid @ fatty asid yang sangat diperlukan oleh tubuh kita. Tapi malangnya tubuh badan sendiri tidak mampu untuk menghasilkannya secara sendiri. Oleh itu, kita sendiri perlu mencari dan mendapatkannya untuk keperluan tubuh kita. Pakar makanan menyarankan tubuh memerlukan 300mg Omega 3, sehari. Ini membuktikan bertapa pentingnya Omega 3 terdapat tubuh. 

Dimanakah boleh diperolehi Omega 3 ini?
Omega 3 ini boleh diperolehi daripada MAKANAN. Ya makanan yang kita ambil iaitu dari spesis IKAN (ikan Salmon, ikan tuna, ikan Tenggiri, Makerel, dan ikan sardin) dan TUMBUH-tumbuhan(minyak dari Raps, kacang Kenari, Walnuts, Bayam, Alvocado, Minyak Canola, dan kacang Kedelai)

Apakah manfaat Omega 3?
Dalam Omega 3 sendiri terdapat komponen-komponen zat yang penting bagi tubuh seperti DHA(Docosahexaenoic acid), EPA (Eicosapentaenic acid), dan LNA (Linolenic acid). DHA & EPA boleh didapati pada ikan sedangkan LNA hanya pada tumbuh-tumbuhan termasuk sayuran yang berwarna hijau.

Setiap satu komponen zat ini memiliki fungsi yang tersendiri.

DHA - berfungsi sebagai jaringan pembungkus saraf, di mana ia berperanan dalam melancarkan penghantaran maklumat ke saraf dan menghantarkan semula rangsangan saraf ke otak.

EPA - berfungsi dalam membantu pembentukan sel-sel darah dan jantung, melancarkan sistem peredaran darah dengan melancarkan sirkulasi darah.

LNA - berfungsi dalam menghasilkan energi dari makanan yang diambil dan membawanya ke sel-sel tubuh yang memerlukannya.

Secara umumnya Omega 3 bermanfaat untuk :-
- pertumbuhan sel otak
- organ penglihatan
- tulang
- penjagaan sel-sel darah
- kesihatan jantung

Apakah pula MINYAK IKAN?
Minyak ikan terhasil daripada ekstrak hati ikan yang biasa dijual dalam bentuk sirup @ kapsul. Tapi tahukan anda di dalam MINYAK IKAn ini sendiri telah terdapat kandungan Omega3 yang tinggi. Selain itu, minyak ikan juga mengandungi vitamin A dan D yang diperlukan oleh tubuh. Jadi secara keseluruhannya diperakui oleh ahli nutrisi bahawa minayk ikan dan Omega 3 adalah sangat penting untuk tubuh keran khasiat yag terdapat didalamnya.


Di dalam OMEGA GUARD Shaklee terdapat kesemua kandungan yang berkhasiat tersebut. Mari kita lihat kandungan sebenarnya :-





Siapakah yang memerlukan Omega Guard ?
- kanak-kanak
- ibu hamil dan menyusu
- mereka yang ada darah tinggi
- mereka yang ada kencing manis
- mereka yang tinggi kolestrol
- mereka yang mengalami masalah berat badan


Untuk sebarang belian, anda boleh hubungi 013-8529039(aeizura) atau sila tekan dibawah.
Anda juga boleh mendapatkan harga isitimewa dengan mendaftar keahlian dengan saya atau jika ingin mendaftar sendiri di HQ Shaklee bolehlah menggunakan no ID saya 1146643








P/S :- Vitamin ini BUKAN lah ubat, dan tidak dijamin boleh menyembuhkan penyakit. Sebarang nasihat doktor adalah diperlukan jika anda mengalami masalah kesihatan sebelum mengambil vitamin ini.



Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM