Cara-cara mengatasi masalah berpuasa penuh keberkatan.

Bissmillahirohmanirohim...

Pejam celik, sekejap je dah masuk bulan Sya'ban dan tak lame lahi akan menyusul pula bulan Ramadhan. Bulan di mana setiap umat Islam diwajibkan berpuasa. Bulan dimana kita boleh meraih seberapa banyak pahala dengan melakukan amalan-amalan sunnat Ramadhan. Bulan dimana pintu-pintu keampuanan dibuka untuk mereka yang insaf dan bertaubat sebenarnya. Allahu. Nikmat sungguh yang Allah berikan bari mereka yang ada kesedaran.

Saya pasti ramai pada bulan puasa akan berusaha bersungguh-sungguh untuk dapatkan keredhaan dan keampuaan dari Allah dengan memperbanyakkan amalan ibadah. Dan pastinya yang menjadi pengukuran utama adalah kesihatan yang baik sepanjang masa. Sungguh usia bukanlah kayu ukur bagi tahap kesihatan seseorang. Sedang penyakit itu datangnya tidak dipinta. Tetapi telah dijanjikan bahawa setiap penyakit itu ada penyembuhnya.

Bagi mereka yang mengalami masalah dalam berpuasa tetapi masih lagi mahu mencuba dan berusaha ada jalan penyelesaiannya. Selain dapatkan nasihat dari pihak doktor, anda juga boleh dapatkan nasihat dari pakar pemakanan untuk memastikan kesihatan yang baik sepanjang bulan puasa.

Antara mereka yang sering mengalami kekangan untuk berpuasa adalah :-
- warga tua (sakit tua/uzur)
- pesakit kencing manis/diabetis
- obesiti
- pesakit gastrik
- pesakit yang bergantung sepenuhnya pada ubat-ubatan
- ibu mengandung
- ibu menyusu
- pesakit ulser peptik dan hernia hiatus
- pesakit buasir
- pesakit magrain
- badan selalu penat dan letih ketika puasa

Bagi sesetengah penyakit anda perlukan DAPATKAN NASIHAT dari DOKTOR. Bagi yang masih boleh mengawal puasa anda dan INGIN mendapatkan PUASA PENUH pada bulan RAMADHAN kali ini, bolehlah dapat maklumat dibawah ini sebagai panduan.

CARA ATASI MASALAH DI BULAN PUASA dengan makanan suplement

1. ESP - Energizing Soy Protein, adalah serbuk yang dihasilkan daripada protein tanpa diubah genetiknya atau bebas GMO. Mengandungi khasiat asli protein yang mampu menjana tenaga sebagai pengganti karbohidrat. ESP dapat membantu melegakan perut yang perit akibat kosong tapa diisi makanan, mengurangkan gastrik dan yang lebih utama ESP boleh menampung perut anda yang kosong dalam jangka masa yang lama. Bagi mereka yang berpuasa anda sanagt digalakkan mengambil ESP sebagai makanan terakhir sahur anda.

2. Alfafa - Diperbuat daripada tumbuhan herba, yang sangat berkhasiat dalam melawat penyakit bagi orang dulu-dulu. Alfafa Shaklee ini memiliki semua vitamin dan mineral yang berfungsi sebagai meneutralkan semula asid dalam badan, mengembalikan semula ph darah, bertindak dengan menyingkirkan toksin dalam tubuh, selain membantu pelbagai masalah lain termasuk bau badan atau keputihan. Bagi mereka yang berpuasa Alfafa berfungsi untuk mengawal asid dalam perut dan menjadikan perut anda lebih selesa, selain menjadikan tubuh bertenaga dan lebih ringan.

3. Vitalea - Merupakan multivitamin dan multimineral yang dapat menampung semua keperluan nutrisi tubuh anda. Almaklum la...jika anda puasa badan anda akan kurang nutrisi kerana pengambilan yang tidak menentu semasa berbuka, sedangkan kebanyakkan dari kita tidak suka bersahur dengan makanan yang berat dan seimbang. Jadi, dengan hanya mengambil 1 biji Vitalea akan dapat memberikan anda penuh  nutrisi sehari.

4. B-Complex - Apabila berpuasa biasanye kita sangat suka membeli juadah itu dan ini tetapi akhirnya hanya makan sedikit sahaja. Makanan sedikit ini tidap mampu membekalkan tenaga. Oleh itu, B complex berperanan dalam menghasilkan tenaga dan membantu meningkatkan kemampuan berfikir, mencegah stress dan menguatkan antibodi serta sangat sesuai untuk mereka yag mengalami anemia dan sangat baik dalam memperbaiki sel darah merah.

5. Cinch Choclate/Latte/Vanila - Ok kalau ESP adalah protein yang membantu anda tahan lapar, Cinch juga memainkan peranan yang sama TETAPI sedikit berbeza kerana Cinch mengandungi Leucine yang dapat membantu membakar lemak-lemak dalam tubuh kita. Secara tidak langsung dengan pengambilan cinch anda akan mengalami penurunkan berat badan dan dapatkan ukuran yang ideal. Bukan itu saja tauu....cinch juga akan menjadikan badan anda fit & firm! Takde dah lagi kulit-kulit mengeleber selepas berlaku penurunan berat badan.

6. Performance Drink - Kalau dah mula puasa pastinya kita akan kurang minum air. Sedangkan air sangat penting untuk tubuh. Tanpa air organ-organ dalam badan tidak dapat berfungsi dengan baik atau dalam kata lain organ badan perlu bekerja lebih kuat untuk prosese-proses sistem tubuh. Tambah lagi dengan keadaan cuaca yang panas pasti ada yang dehidrasi. Dengan pengambilan Performance Drink akan bantu anda dari terdehidrasi semasa puasa. Oleh itu, tubuh akan jadi lebih segar dan cergas.

7. Meal shake - Minuman yang membantu anak anda yang sedang berlatih puasa. Dengan memiliki cukup semua vitamin dan mineral, setiap sajian Meal shake memenuhi nutrisi keperluan bagi anak anda. Selain itu, disajikan dalam perasa Vanila ia akan menjadi lebih enak lagi. PAsti si kecil lebih suka dan mahu puasa lagi.

#selamat mencuba!

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan dan mendapatkan konsultasi terbaik, serta harga runtuh boleh hubungi no. ini 013-8529039 (Haidazura)

@

Untuk dapatkan harga lebih rendah dan berbaloi-baloi klik daftar untuk keahlian :-



Sebarang pembelian boleh dibuat terus dengan hanya klik di bawah :-




P/S :- Produk ini bukanlah untuk merawat dan mengubati sebarang penyakit. Sila dapatkan nasihat doktor jika anda ada sebarang masalah kesihatan.

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM