SET SENDI

Atasi masalah Sendi anda dengan SEGERA!!!

Sakit sendi menyerang semua peringkat umur, tetapi orang yang berusia mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk menghidapinya. Namun malang bagi ibu muda ini apabila beliau telah diserang sakit sendi sehinggakan menganggu aktiviti harian bersama suami dan anak-anak. Alhamdulillah sekarang beliau sudah bebas dari masalah tersebut setelah mengambil tindakan bijak ini:




Mari kenali sendi yang sihat.
Sendi merujuk kepada pertemuan antara tulang-tulang di dalam badan. Empat komponen utama di bahagian sendi ini adalah tulang rawan, bendalir sinovia, tendon, dan ligamen.
Tulang rawan bertindak sebagai ‘kusyen’ yang melindungi sendi, dan membenarkan tulang untuk geluncuran antara satu sama lain.
Manakala bendalir sinovia pula bertindak sebagai pelincir dan membekalkan khasiat kepada tulang rawan.
Tendon pula merupakan struktur berserat yang menghubungkan otot kepada tulang, dan ligamen merupakan serat yang fleksibel yang mengikat tulang.
Untuk mempunyai sendi yang sihat, keempat-empat komponen ini perlulah berada dalam keadaan yang baik.
Rawatan yang boleh dilakukan.
1. dengan mendapatkan ubat atau suntikkan. Biasanya ia hanya berfungsi seketika dimana ubat yang diberikan hanya bersifat sementara. Malah kekerapan pengambilan juga boleh memberi kesan sampingan lain seperti kerosakan organ dalam badan yang lain.
2. Melalui pembedahan. Pembedahan boleh dijalankan kepada pesakit yang mahukan rawatan tersebut tetapi ia juga mempunyai kesan sampingan yang lain. Menurut kajian hanya 1/3 daripada yang melakukan pembedahan berjaya mengurangkan kesakitan sendi tersebut. Sebaliknya, yang lain terpaksa mengalami kesakitan berulang dari pembedahan yang dilakukan. Selain itu, kos untuk perubatan pembedahan ini juga agak tinggi.
Set Sendi Shaklee
Dengan hanya mengamalkan set sendi ini secara konsistan dan mengamalkan gaya hidup yang sihat dengan mengambil minuman sebanyak 3liter sehari, InsyaaAllah membantu mengurangkan sedikit demi sedikit kesakitan pada sendi tersebut.

Anda boleh dapatkan set ini dengan saya melalui 
call/watsapp 013-8529039 (aeizura)


Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM