Performance Drink

Strok Haba



Semua maklum bahawa negara Malaysia merupakan negara yang beriklim Khatulistiwa, dimana hujan dan panas adalah sekata sepanjang tahun. Tetapi yang berlaku hari ini adalah diluar jangkaan dimana taburan hujan yang datang adalah luar biasa banyakkan begitu juga dengan musim panas yang adakalanya mencecah hingga paras amaran larangan keluar rumah.

Ini semua adalah dari faktor keadaan dunia sendiri. Semestinya ia berpunca dari manusia yang mementingkan diri sendiri. Tingkahlaku ini menyebabkan lapisan ozon semakin kurang menyebabkan cahaya dan haba yang diterima adalah pada tahap yang tinggi. Hal inilah yang menyebabkan berlakunya STROK HABA.

Strok Haba
- terdedah secara langsung dengan cuaca panas (berada dipadang, kerja dibawah cahaya matahari tanpa perlindungan dan sebagainya)
- melakukan aktiviti yang berat
- kurang minum air kosong yang menyebabkan dehidrasi
- tidak mendapat nutrisi yang sepenuhnya oleh tubuh badan
- aktif bersukan

Performance Drink
Anda boleh mengamalkan minuman bertenaga ini untuk mengatasi masalah dehidrasi dan secara tidak langsung adalah langkah berjaga-jaga untuk mengelakkan masalah strok haba yang boleh mengancam nyawa anda.

Fungsi Performance Drink

- berupaya menghidrat dengan lebih cepat berbanding air
- membekalkan tenaga untuk kegiatan harian anda
- OptiCarb pilihan ekslusif untuk tenaga yang berpanjangan
- membekalkan bendalir dan elektrolit yang penting untuk membantu mencegah pengyahidratan
- memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga otot dan paras bendalir yang perlu bagi penghidratan yang wajar

Comments

Popular posts from this blog

TIPS HILANGKAN BINTIK- BINTIK PADA WAJAH

TISU OTOT KOYAK ~ RAWATAN ALTERNATIF

BAHAYA KEPADA PEMEGANG KAD ATM